اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد

کاهش حضور ارباب رجوع در اداره کل محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با ارائه برخی از خدمات محیط زیستی توسط پیشخوان دولت، شاهد کاهش حضور ارباب رجوع در این اداره هستیم.

کاهش حضور ارباب رجوع در اداره کل محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان فارس، حسین‌علی ابراهیمی‌ با بیان این که 17 خدمت از خدمات حفاظت محیط زیست استان فارس در حوزه خدمت به ارباب رجوع انتخاب و در پیشخوان دولت ارائه شد، اظهار داشت: این خدمات شامل صدور مجوز احداث واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، ضوابط استقرار، صدور مجوز احداث مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، صدور مجوز مراکز تکثیر و پرورش حیات وحش، مجوز نگهداری و پرورش حیات وحش، مجوز دفع حیوانات زیانکار، مجوز صید ماهی، صدور دفترچه شناسایی شکارچیان، صدور گواهینامه آزمایشگاه‌های معتمد و ... است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود: با ارائه خدمات حفاظت محیط زیست در پیشخوان دولت ضمن بهره‌برداری اصولی و درست از فناوری‌های نوین و IT به شدت حضور ارباب‌ رجوع در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برای اخذ خدمات مختلف کاهش پیدا کرده و به یقین رضایتمندی ارباب رجوع را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین کارکردهای این اقدام می‌توان به کاهش سفرهای درون شهری و برون شهری اشاره کرد، که ضمن کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی مانند بنزین و گاز به کاهش آلودگی هوا به‌ویژه در کلان‌شهر شیراز کمک شایان توجهی می‌شود.

حسین‌علی ابراهیمی‌ کارنامی همچنین گفت: با ارائه خدمات اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در پیشخوان دولت از لحاظ اقتصادی نیز می‌توانیم کمک بسیاری را به ارباب‌ رجوع کرده و بارهای تحمیلی ناشی از هزینه‌های اضافی بر دولت حذف ‌شود.

این مسئول ادامه داد: در گام بعدی در یک دوره زمانی میان مدت که بیشتر از شش ماه نیست نتایج و خروجی‌های این طرح ارزیابی شده و با رفع آسیب‌های شناسایی شده در مراحل بعدی تعداد خدمات پیشگیری به این دفاتر واگذار می‌شود. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه گفت: هم‌اکنون اطلاع‌رسانی در این مورد با هدف آگاه‌سازی از قوانین و مقررات این اداره کل به صورت قابل دسترس در اختیار عموم قرار گرفته است و امیدواریم که با واگذاری بخشی از فعالیت‌های این اداره کل به پیشخوان دولت امور تصدی‌گری به علت عدم نیاز به مراجعه حضوری ارباب رجوع کاهش پیدا کند.

کارنامی همچنین بیان کرد: این امید را داریم که با توجه به این که محیط زیست دستگاه حاکمیتی است فرصت برای به وجود آمدن نظارت عالیه بر فعالیت‌های صنعتی، معدنی و محیط زیست طبیعی فراهم شود و شاهد تحقق اهداف سازمان حفاظت محیط زیست با نظارت بیشتر و مداوم و قانون‌مندتر در سطح این استان بشویم.

انتهای پیام/غ30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول