اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار چالدران:

زیرساخت‌های گردشگری در چالدران تقویت شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار چالدران گفت: زیرساخت‌های صنعت گردشگری در چالدران تقویت شود.

زیرساخت‌های گردشگری در چالدران تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رسول ستارپور پیش از ظهر امروز در دومین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان چالدران اظهار داشت: در حال حاضر تمهیدات و امکانات لازم برای رفاه حال گردشگران و مسافران نوروزی اندیشیده شده و این شهرستان با آمادگی کامل آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در راستای استقبال از مسافران نوروزی امکانات مورد نظر در زمینه اسکان مسافران، تنظیم بازار، نظارت و بازرسی بر عرضه مواد غذایی و بهداشتی، امداد جاده‌ای، بهداشت و سلامت و زیباسازی شهر انجام می‌دهد.

ستارپور با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان گفت: شهرستان چالدران دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی است از این رو باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه این صنعت در این منطقه فراهم و تقویت شود.

این مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این شهرستان می‌تواند زمینه‌ها و بسترهای لازم برای توسعه این صنعت را در چالدران فراهم کند و شاهد جذب گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به این منطقه باشیم.

بخشدار مرکزی چالدران در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌های صنعت گردشگری در این شهرستان بیان کرد: با توجه به اینکه دشت چالدران در بین تپه ماهورها و کوه‌ها به عنوان مشهد هزاران شهید غیور جنگ چالدران محصور شده است از این رو این مناظر طبیعی و تالاب‌های پیراحمدکندی، آبگرم سیه چشمه، چشمه آب معدنی عرب دیزج با خاصیت درمانی، آبشار شرشر، چشمه صوفعلی و طبیعت روستای قرخ‌بلاغ از ظرفیت‌های گردشگری چالدران هستند.

حسن رضایی‌اقدم اضافه کرد: در صورت استفاده از این ظرفیت می‌توان سالانه گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب کرده و سبب توسعه اقتصادی در این منطقه شد.

وی خاطرنشان کرد: مقبره سید صدرالدین و قره کلیسا از بناهای مهم تاریخی جهان هستند و اثر تاریخی چهل پله متعلق به دوران اوراتورها، کلیسای صخره‌ای سعدل نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته بیش از 30 هزار گردشگر داخلی و خارجی از قره کلیسای این شهرستان بازدید کردند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول