اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

تهیه 10 هزار نقشه گردشگری آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 10 هزار نقشه گردشگری آذربایجان غربی تهیه شده و آماده ارائه به مسافران نوروزی است.

تهیه 10 هزار نقشه گردشگری آذربایجان غربی

کاظم غنی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این تعداد از نقشه‌های گردشگری در قالب بروشور ارائه می‌شود و 5 هزار نسخه از آن در اختیار جامعه هتل‌داران و 5 هزار نسخه نیز در اختیار ستاد اسکان مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: میراث فرهنگی و گردشگری استان تمام امکانات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کرده و در راستای رفاه حال گردشگران امکانات مختلفی پیش‌بینی کرده است.

غنی‌زاده از نصب چهار سفره هفت‌سین در میادین اصلی شهر ارومیه خبر داد و گفت: این سفره‌های هفت‌سین در راستای زیباسازی شهر ارومیه برای استقبال از مهمانان و گردشگران نوروزی در میادین آذربایجان، ائللرباغی، فلکه نبوت و میدان انقلاب نصب می‌شود.

این مسئول در ادامه از راه‌اندازی 11 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در استان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه‌ها به منظور عرضه مستقیم صنایع‌دستی، سوغات و هدایای استان در شهرهای ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق و خانه تیموری ماکو، گمرک بازرگان، حمام شیخ سلماس برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: پایگاه پژوهشی حسنلوی نقده، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، موزه میاندوآب، مناره شمس تبریزی، ساختمان ارشاد اسلامی خوی و سالن وحدت شهرداری مهاباد از مکان‌های دیگری است که نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شود.

غنی‌زاده خاطر نشان کرد: این نمایشگاه‌ها در بیش از 100 غرفه از 27 اسفند امسال تا 15 فروردین سال نو برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: صنایع چوپ، سفال، شیشه، گلیم، تراش سنگ‌های قیمتی، طراحی روی پارچه، نقاشی روی شیشه و فرش در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول