اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش نشانی رشت خبر داد

وقوع 57 حریق نوروزی در رشت

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از وقوع 54 مورد آتش‌سوزی در نوروز 91 در رشت خبر داد.

وقوع 57 حریق نوروزی در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی رفیعی ظهر امروز در جلسه آتش نشانی این شهر با قدردانی از تلاش‌های نیروهای آتش نشان در امر مهار حریق‌های نوروزی اظهار داشت: در نوروز امسال 57 مورد حریق در رشت رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی، 32 مورد حریق را منجر به امداد و نجات دانست و تصریح کرد: این آتش‌سوزی مربوط به علف‌زار و ضایعات و 16 مورد منزل مسکونی بوده است.

این مسئول، با بیان اینکه بیشتر این حوادث منجر به عملیات امداد و نجات شد، افزود: 12 مورد این عملیات مربوط به مبحوس شدن شهروندان در آسانسور و 11 مورد محبوس شدن در اماکن بوده است.

وی، کمبود نیروی آتش نشان را یکی از مشکلات آتش نشانی رشت عنوان کرد و یادآور شد: نوروز امسال با توجه به کمبود نیروی آتش نشان پیش‌بینی‌های لازم برای استقرار خودروها در نقاط مختلف شهر دیده شد.

رفیعی، استقرار خودروهای آتش نشان را در پارک‌ها و بوستان‌ها بیان کرد و افزود: بازدید ایمنی از اماکن اقامتی مسافران نوروزی و نقاط پرتردد و ورودی شهر رشت نیز از جمله اقدام‌هایی بود که در نوروز صورت گرفت.

وی، با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشان اقدام‌های پیشگیرانه را به منظور بروز هرگونه حوادث احتمالی به عمل آوردند، اذعان کرد: نیروهای آتش نشان رشت به منظور پوشش سریع حوادث در آماده‌باش کامل بودند.

مدیر عامل آتش نشانی رشت با قدردانی از رسانه‌ها برای ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی و آگاهی شهروندان نسبت به حوادث خاطرنشان کرد: رسانه‌‌ها در جلوگیری از وقوع حادثه و تکرار آن نقش مهمی داشتند.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول