اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای آمادگی بیشتر دستگاه‌ها

مانور اطفای حریق در شهرستان طارم برگزار شد

خبرگزاری فارس: در راستای آمادگی بیشتر دستگاه‌ها مانور اطفای حریق در 300 هکتار از اراضی شهرستان طارم برگزار شد.

مانور اطفای حریق در شهرستان طارم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طارم ظهر امروز مانور اطفای حریق با برنامه از پیش تعیین شده و هماهنگی ستاد بحران در 300 هکتار از اراضی شهرستان طارم با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان، فرماندار شهرستان طارم و سایر مسئولان شهرستانی برگزار شد.

فرماندار شهرستان طارم در پایان برگزاری این مانور ضمن تقدیر از اهتمام مدیر کل مدیریت بحران استان برای برگزاری و شرکت در این مانور، برگزاری مانورهای مقابله با حوادث را تمرین واکنش سریع، تعیین نقاط ضعف و قوت و کاهش میزان خسارات وارده به طبیعت در مقابله با اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی دانست و افزود: آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه به ویژه آتش‌سوزی سبب خواهد شد در زمان آتش‌سوزی اقدامات مؤثر و به موقعی انجام شود.

غلامحسین رجبی با اشاره به مشکل آتش‌سوزی مراتع در فصل تابستان در شهرستان طارم بر لزوم دقت و پیشگیری از ترویج آتش‌سوزی مراتع تاکید کرد و افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها علاوه بر اینکه وظیفه همگانی است ادارات و دستگاه‌های دولتی به ویژه منابع طبیعی در جلوگیری از این اتفاقات نقش پررنگ‌تری خواهند داشت.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن شهرستان طارم گفت: حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی در طارم به وقوع می‌پیوندد، که غالباً غیر قابل پیش‌بینی هستند و این موضوع اهمیت آمادگی دستگاه‌ها و ستاد بحران شهرستان را در فصول مختلف چند برابر می‌کند، لذا ستاد بحران شهرستان برای مقابله با این حوادث همواره باید آماده و مجهز به تجهیزات مناسب باشد.

فرماندار شهرستان طارم در همین ارتباط از مدیرکل ستاد بحران استان زنجان خواستار تجهیز دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به انواع لوازم مورد نیاز شد.

قابل ذکر است با توجه بر اشتعالزا بودن علوفه و بوته‌های مراتع شهرستان طارم در فصل تابستان مانور اطفای حریق با سناریوی از پیش تعیین شده با همکاری 77 نفر نیروی انسانی و شش دستگاه خودرو در منطقه‌ای به وسعت 300 هکتار در شهرستان برگزار شد.

در اجرای این مانور فرمانداری، سپاه ناحیه طارم، اداره محیط زیست، اورژانس، جمعیت هلال احمر، شهرداری و آتش‌نشانی آب‌بر، شرکت آب و فاضلاب روستایی، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و امور منابع آب شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول