اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی خبر داد

وجود 4 مرکز همودیالیز در ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون چهار مرکز همودیالیز برای تصفیه خون بیماران کلیوی در ارومیه وجود دارد.

وجود 4 مرکز همودیالیز در ارومیه

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در مجموع 14 شهرستان، در مناطق مختلف استان از مراکز همودیالیز برخوردار هستند تا بیماران در شهرستان محل سکونت خود نسبت به تصفیه خون از طریق دستگاه‌‌های دیالیز مبادرت کنند.

وی با بیان اینکه دو نفر از متخصص‌های توانمند و فعال استان در ارومیه جراحی پیوند کلیه برای مراجعان انجام می‌دهند، تصریح کرد: در سال گذشته برای 98 نفر از بیماران کلیوی آذربایجان غربی با یاری انجمن، کلیه سالم از اهدا‌کننده‌‌‌های مرگ مغزی و زنده تهیه شد و این تعداد عمل جراحی پیوند کلیه را در ارومیه انجام دادند.

این مسئول خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی یکی از فعال‌ترین انجمن‌های خیریه ویژه بیماران کلیوی در سطح کشور است از این رو سالانه تعدادی از بیماران استان‌های مجاور برای انجام دادن عمل جراحی به استان ما سفر می‌کنند.

اشتری با بیان اینکه در آذربایجان غربی 890 بیمار کلیوی وجود دارد ادامه داد: از این تعداد بیمار 50 درصد برای دریافت کلیه واجدالشرایط هستند به طوری که برای افراد نیازمند این عضو برای دریافت کلیه پرونده تشکیل شده و در نوبت به سر می‌برند از این رو برای کوتاه شدن مدت انتظار این افراد رنجور باید رسانه‌های جمعی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ اهدای عضو تلاش کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان غربی به نیاز جدی این انجمن جهت تهیه زمینی برای تاسیس خوابگاه، آسایشگاه و سایر نیازمندی‌های بیماران اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته برای مطرح کردن این موضوع چندین دفعه متوالی با شهردار  ارومیه تماس گرفته‌‌ایم که وی برای کمک به انجمن در این زمینه قول مساعد داده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول