اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم اردبیل در مجلس:

احداث راه‌آهن اردبیل شتاب واقعی می‌گیرد

خبرگزاری فارس: منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم گفت: عملیات احداث راه‌آهن اردبیل و همچنین تکمیل راه‌های نیمه‌تمام استان شتاب واقعی و مضاعف می‌گیرد.

احداث راه‌آهن اردبیل شتاب واقعی می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از دفتر ارتباط مردمی نماینده اردبیل کمال‌الدین پیرمؤذن در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در محل وزارتخانه اظهار داشت: در ملاقات با علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی تاکید بر تکمیل عملیات احداث راه‌آهن اردبیل – میانه شد که در این بین خواستیم با نظارت و دقت نظر بیشتر وزیر این پروژه در سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

وی به اهمیت احداث این خط ریلی برای انتقال به آسیای میانه و کمک به توسعه اقتصادی و رونق تجاری تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل – میانه و وصل شدن آن به آسیای میانه و کشورهای حوزه قفقاز سبب می‌شود یک تحول جدی در حوزه تعاملات و تبادلات مرزی و تجاری انجام شود.

پیرمؤذن همچنین ضرورت مطالعه و احداث راه اردبیل – پارس‌آباد و کنارگذر اردبیل و حذف گردنه‌های صعب‌العبور را خاطر نشان کرد و ادامه داد: شایسته است در محور نیر به تبریز گردنه صائین حذف شده و به تعریض گردنه حیران در بزرگراه نمین – آستارا اقدام جدی و فوری انجام شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود ضرورت تخصیص اعتبار بیشتر به ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه صاحبان برخی از املاک در محل‌های مختلف از وضعیت پیش آمده نگران هستند که بهتر است در این زمینه اعتبارات خوبی برای ساماندهی واحدهای مسکونی و مقاوم‌سازی آنها انجام شود.

وی همچنین بازگشایی برخی از خیابان‌ها به ویژه میدان مصلای اردبیل به ویژه آزادسازی ورودی مصلا را مورد تاکید قرار داد و اهمیت آن را یادآور شد.

منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم در ادامه سخنان خود از اختصاص زمین 30 هکتاری در سرعین به نام دهکده ورزشی نورادایی خبر داد و گفت: در رایزنی‌های اخیر با اسطوره جهان و ایران و افتخار دیار سبلان علی دایی مقرر شد برای احداث این پروژه عظیم که شامل زمین فوتبال و مجموعه‌های تفریحی، توریستی مختلف است، کمک و حمایت مالی انجام شود.

پیرمؤذن افزود: در این مجموعه قرار است سه سالن سرپوشیده چندمنظوره، هتل مجلل، ویلاهای متعدد، آبدرمانی، کلینیک پزشکی، سینما و فضاهای آموزشی احداث شود که علی دایی نیز به جذب سرمایه‌گذاران و سرعت عمل اجرای این پروژه قول مساعد داده است.

وی تصریح کرد: قرار است تا پنج سال آینده این مجتمع در دهکده عظیم ورزشی، توریستی احداث شده و در اختیار علاقمندان به ویژه تیم‌های حاضر برای برگزاری اردوهای مختلف قرار گیرد.

در این نشست وزیر راه و شهرسازی نیز به پیگیری این امور و انجام برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها قول مساعد داد و خاطر نشان کرد: با دستور رئیس جمهور قرار است پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در سه ماه اول سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

علی نیکزاد اضافه کرد: دولت در قالب طرح مهر ماندگار سعی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد که در این راستا امیدواریم همراهی خوب نمایندگان مجلس نهم را نیز شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول