اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت پذیرد

برخورد جدی با تداخل صنفی و واحدهای فاقد پروانه کسب

خبرگزاری فارس: مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان همدان بر لزوم برخورد جدی با تداخل صنفی و واحدهای فاقد پروانه کسب در همدان تأکید کرد.

برخورد جدی با تداخل صنفی و واحدهای فاقد پروانه کسب

علی‌اکبر نقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به عملکرد سال 90 در امر بازرسی و نظارت بر اصناف همدان، اظهار کرد: در سطح شهر همدان 54 هزار و 120 مورد بازرسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 8 هزار و 881 پرونده تخلفی و یک هزار و 323 مورد شکایت مردمی از اصناف داشتیم، یادآور شد: در اسفندماه سال گذشته بازرسان بر اساس طرح تشدید بازرسی، نظارت بر توزیع میوه در ایام نوروز را اجرایی کردند و در طول ایام تعطیلات نیز به صورت شیفتی به انجام مأموریت پرداختند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف همدان با بیان اینکه تعداد بازرسی‌های انجام شده در نوروز امسال، از واحدهای صنفی، 3 هزار و 500 فقره، است، افزود: تعداد پرونده‌های متشکله در این مدت، 47  فقره و جمع ارزش ریالی این پرونده‌ها نیز 128 میلیون و 556 هزار ریال، تعداد گزارش‌های رسیدگی شده از ستاد خبری نیز 154 فقره بوده است.

وی، تعداد واحدهای صنفی متخلف همدان در ایام نوروز سال جاری را 47 مورد اعلام کرد و گفت: تعداد شکایات اعلام شده در بخش کالا 90 فقره، تعداد شکایات اعلام شده در بخش خدمات 64 فقره، تعداد بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی توزیع کننده گوشت و مرغی که توسط دولت و سازمان توزیع انجام می‌شد نیز 190 مورد بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف همدان با بیان اینکه تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی میوه فروشی و موز، سیب و پرتقال در ایام نوروز 450 فقره بوده، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های متشکله برای متصدیان متخلف میوه فروشی نیز پنج فقره بوده که این مهم نشانگر همکاری خوب سازمان‌های مرتبط با این قضیه از جمله سازمان صنعت در راستای تأمین و تهیه میوه است.

به گفته وی جمع کل ارزش ریالی پرونده‌هایی که در بخش میوه و واحدهای همدان خدماتی بررسی شده، 4 میلیون و 305 هزار ریال بوده است.

نقوی به اجرای طرح شبنم در سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح برای حمایت از طرح تولید ملی و سرمایه داخلی برابر فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی است که در این زمینه از چهار اتحادیه درگیر در این بحث به اعضای صنفی خود تذکر دهند تا با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از از مسائلی که نارسایی‌های قانونی باید از طرف خود اتحادیه‌ها ابلاغ شود، تصریح کرد: تداخل صنفی، عدم نصب برچسب قیمت‌ها و نداشتن پروانه کسب توسط برخی از واحدهای صنفی از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول