اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی:

کشاورزی محور اصلی توسعه خراسان‌جنوبی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: کشاورزی محور اصلی توسعه استان و شهرستان درمیان است.

کشاورزی محور اصلی توسعه خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، غلامرضا هادربادی در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان درمیان اظهار داشت: به گواه آمار بخش کشاورزی بیشترین میزان اشتغال و ارزش افزوده با وجود خشکسالی‌های 13 ساله را خراسان‌جنوبی دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزی 20 درصد ارزش افزوده را به خود اختصاص داده و اشتغال 50 درصد جمعیت استان نیز به این بخش وابسته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کشاورزی استان به واسطه فعالیت کشاورزان پرتلاش و قانع و نگاه ویژه دولت به این حوزه از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد استان برخوردار است، گفت: امسال 320 میلیارد تومان تسهیلات توسعه فعالیت‌های کشاورزی به خراسان‌جنوبی اختصاص یافت و استان در برخورداری از این تسهیلات رتبه دهم در بین استان‌های کشور را دارد.

هادربادی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام  تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: کشاورزی قطب اقتصادی کشور است و طرح توسعه کشاورزی استراتژی برای اشتغال پایدار و ارتقای توان تولید کشور و رونق صادرات غیرنفتی محصولات کشاورزی است.

وی صندوق‌های خرد روستایی را از مهم‌ترین عوامل توسعه کشاورزی در روستاها دانست و از ایجاد صندوق حمایت از توسعه کشاورزی درمیان در سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در سال جاری با توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی در درمیان زمینه ایجاد 70 عنوان شغل جدید در این شهرستان فراهم می‌شود.

هادربادی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان با اعتبار 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تشکیل شده است، گفت: تقویت این صندوق از اولویت‌های کاری در سال جاری است و افزایش اعتبار آن تا 7 میلیارد و 500 میلیون تومان مورد نظر است.

وی خواستار عضویت تشکل‌های کشاورزی شهرستان درمیان در این صندوق شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سد رزه سالانه 100 هزار مترمکعب آب در اختیار بخش کشاورزی درمیان قرار می‌دهد، یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های کشاورزی استان 50 درصد و این رقم در شهرستان درمیان 70 درصد است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول