اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد

استفاده 150 هزار بیمه شده زنجانی از خدمات تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: 150 هزار نفر در استان زنجان بیمه شده اصلی محسوب می‌شوند.

استفاده 150 هزار بیمه شده زنجانی از خدمات تامین اجتماعی

ابراهیم شکیبی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تامین اجتماعی استان زنجان با هفت شعبه اصلی و پنج شعبه اقماری تعهدات خود را اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان به مشکلات بیمه‌شدگان اصلی رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن افراد تبعه این بیمه‌شدگان، این میزان به 550 هزار نفر افزایش می‌یابد.

مدیر تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: طبق تعهدات سازمان تامین اجتماعی از کارگران در مراکز درمانی و بیمارستانی هیچ گونه فرانشیز دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود 20 هزار بازنشسته در استان زنجان ادامه داد: از این تعداد 13 هزار نفر از کار افتاده و بازمانده محسوب می‌شوند.

 

*بررسی 1800 پرونده مستمری بگیری در زنجان

شکیبی با اشاره به بررسی یک هزار و 800 پرونده مربوط به مستمری‌بگیران از این سازمان در استان زنجان در سال گذشته خاطرنشان کرد: این پرونده‌‌ها سال گذشته پیگیری و بررسی شد.

وی رسیدگی به پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور را از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: برخی از پرونده‌های مشاغل سخت با مشکلاتی روبرو است.

 

*مغایرت ثبت نوع شغل در پرونده بیمه مشکل کارگران است

مدیر تامین اجتماعی استان زنجان مغایرت ثبت نوع شغل در پرونده و لیست ارائه شده به بیمه را از مشکلات این قشر دانست و یادآور شد: برخی مشاغل سخت در لیستی که به سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌‌شود، ذکر نشده است.

وی با بیان اینکه در قانون مربوط به صنایع نوسازی در سال گذشته 2 هزار و 300 نفر از کارگران استان زنجان بیمه شدند، افزود: در سال جاری نیز در صورت ابلاغ از سوی سازمان افراد مشمول این قانون باز نشسته می‌شوند.

شکیبی با اشاره به در نظر گرفتن بازنشستگی شاغلان بخش نوسازی صنایع تصریح کرد: در صورت ابلاغ در سال جاری این امر صورت می‌گیرد.

وی یکی از مشکلات بازنشستگی برخی از کارگران را از سوی کارگاه‌ها عنوان کرد و افزود: برخی از کارگاه‌هایی که کارگران در آن فعالیت می‌کنند، در ارائه لیست واقعی کوتاهی می‌کنند که این امر مشکلاتی را برای بازنشستگی افراد به وجود می‌آورد.

شکیبی عدم پرداخت حق بیمه را از دیگر کارگران کارگاه‌های فعال در استان دانست و گفت: برخی از این کارگاه‌ها حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند که این امر مشکلاتی را در زمان بازنشستگی برای این افراد به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول