اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

به کارگیری شیوه‌های سرمایه‌داری موفقیتی برای انقلاب اقتصادی ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر شیوه‌های مارکسیستی و سرمایه‌داری در انقلاب اقتصادی به کار گرفته شود، موفقیتی برای کشور حاصل نمی‌شود.

به کارگیری شیوه‌های سرمایه‌داری موفقیتی برای انقلاب اقتصادی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی با تاکید بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: تدوین سیاست‌‌‌‌های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری است و پیش‌بینی می‌شود که این سیاست‌ها تا پایان خردادماه جاری به تصویب رهبر معظم انقلاب برسد و به قوای سه‌گانه نیز ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی یک رویکرد، نگاهی دیگر به توسعه و پیشرفت در ایران است، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در راستای تشکیل یک جامعه آرمانی در نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، اما اقتصاد، فرهنگ و معیشت مردم نیازمند یک تحول بزرگ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جهاد اقتصادی به عنوان شیوه و روش این تحولات به شمار می‌رود، بیان داشت: کشور از یک سو اهداف بلندی را در نظر دارد و از سوی دیگر نیز با عقب‌ماندگی و تحریم‌ها مواجه است و در این شرایط در عرصه رقابت قرار گرفته است.

وی به تلاش‌های ایران برای الگو شدن در جهان اسلام و اول شدن در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تحریم‌ها بر علیه ایران گویای آغاز نبردی جدی است و پیشرفت در زمینه‌های مختلف به گذر از عقب‌ماندگی‌ها و عبور از میدان رقابت با دیگران نیاز دارد.

رضایی با بیان اینکه غلبه بر تحریم‌ها، عقب‌ماندگی‌ها و رقابت‌ها به جهاد اقتصادی نیازمند است، تاکید کرد: البته جهاد اقتصادی به عنوان تلاش بزرگ برای صعود به اهداف بلند و مبارزه با رقبای جدی منطقه‌ای و جهانی نیز به شمار می‌رود.

وی به پایین بودن بهره‌وری، کارایی و بازدهی در ایران اشاره کرد و افزود: علاوه بر این حیف و میل در ایران به میزان بسیاری وجود دارد، اما در دنیا تمامی این موارد برعکس است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: عقب‌ماندگی اقتصاد سبب بروز و ظهور تمامی این موارد شده است و اگر عقب‌ماندگی‌های اقتصادی برطرف شود، جامعه به اهداف خود دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدات عقب‌مانده نیز از پیامد‌های عقب‌ماندگی اقتصادی است، تصریح کرد: در حال حاضر همراهی سیاسی بین دولت، مردم و نخبگان وجود دارد، اما همراهی اقتصادی و فرهنگی میان بخش‌های مختلف جامعه مشاهده نمی‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه مردم باید در صحنه اقتصاد و فرهنگ حاضر شوند، اظهار داشت: رفتار‌شناسی ملت ایران خاص است و مردم در زمینه اقتصادی در حال بیدار شدن هستند و کشور طی سال‌‌های گذشته راه‌های اصلاحاتی را طی کرده و این در حالی است که دگرگونی یک انقلاب اقتصادی نیز در نتیجه جهاد اقتصادی محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدل‌ انقلاب اقتصادی باید به شیوه مدل‌های انقلابی باشد که مردم به آنها عادت دارند، تصریح کرد: اگر شیوه‌های مارکسیستی و سرمایه‌داری در انقلاب اقتصادی به کار گرفته شود، موفقیتی برای کشور حاصل نمی‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تجربه نشان می‌دهد تا زمانی که مردم عنصر اصلی انقلاب اقتصادی نشده بودند استبداد از کشور خارج نشد، بیان داشت: مردمی کردن دفاع، سیاست و انقلاب برای دست‌یابی به موفقیت در تمام زمینه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول