اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره خبر داد

راه‌اندازی سایت پروازی ورزش‌های هوایی در خرم‌دره

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره از راه‌اندازی سایت پروازی ورزش‌های هوایی در این شهر خبر داد.

راه‌اندازی سایت پروازی ورزش‌های هوایی در خرم‌دره

رحیم نوری‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به حوزه ورزش و جوانان در شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: در حوزه ورزش و جوانان با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده به‌ویژه در دولت‌های ‌نهم و دهم سرانه ورزش این شهرستان به مقدار استاندارد و نرم کشوری نزدیک شده است.

نوری‌پور افزود: فضای ورزشی احداث شده بعد از انقلاب به مقدار 125 هزار و 320 متر مربع در مقایسه با قبل از انقلاب که فقط دو هزار متر مربع بوده بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها گویای توجه و عزم مسئولان شهرستان در گسترش امر ورزش شهرستان است، گفت: احداث سالن سه هزار نفری شهدا، باند ورزش‌های هوایی، پیست در حال ساخت دوچرخه‌سواری، زمین چمن استاندارد فوتبال و زمین چمن‌های مصنوعی و سالن‌های متعدد ورزش از جمله این پروژه‌ها است که امروز خرم‌دره را به یک قطب ورزشی و گردشگری استان تبدیل کرده است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره اضافه کرد: در حال حاضر شاهد حضور موفقیت‌آمیز تعداد سه هزار و 600  ورزشکار شهرستان در رشته‌های فوتبال، رزمی، دو و میدانی، تیراندازی با کمان، شطرنج و سایر رشته‌های مختلف ورزش در عرصه کشوری هستیم که در قالب 33 هیئت ورزشی در شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی از راه‌اندازی باند پروازی نگین سبز خرم‌دره در حوزه وسایل پرنده‌ای فوق سبک از قبیل کایت‌، پاراگلایدر‌، پاراموتور، چتربازی و پاراسیل عملیات هوانوردی خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی و اجرای پروژه سایت پروازی ورزش‌های هوایی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای فضاهای بخش ورزش‌، گردشگری و در راستای جذب گردشگر در شهرستان خرم‌دره است.

نوری‌پور تصریح کرد: اجرای پروژه سایت پروازی ورزش‌های هوایی به صورت چند منظوره اداره شده و در آن از هواپیماهای سبک و فوق سبک برای آموزش خلبانی و گردشگری خانواده‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: توسعه فضای این باند علاوه بر آموزش و گردشگری هوایی، در مواقع اضطراری و وقوع بلایای طبیعی نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد‌.

فرماندار شهرستان خرم‌دره به وجود زیرساخت‌های ایجاد سایت پروازی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: با راه‌اندازی این سایت چهره شهرستان خرم‌دره به یک شهرستان توسعه یافته در بخش گردشگری و ورزشی تغییر پیدا کرده و این شهرستان را به شهرستان‌های برخوردار از سایت پروازی ورزش‌های هوایی در سطح کشور تبدیل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فرد خود تمام شرایط را برای توسعه و پیشرفت داراست، ابراز داشت: برگزاری همایش روزی برای خرم‌دره با هدف جذب سرمایه‌گذار در همه زمینه‌های صنعتی‌، کشاورزی‌، ورزشی و فرهنگی و گردشگری در 24 خرداد از بهترین برنامه‌ها و موقعیت‌های شهرستان در این زمینه است.

نوری‌پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران در راستای توسعه فضای صنعتی منطقه گفت: در حال حاضر در شهرک صنعتی خرم‌دره 30 واحد صنعتی بزرگ‌، متوسط و تعدادی واحدهای صنعتی کوچک فعالیت می‌کنند که با فعالیت این تعداد واحد تولیدی برای بیش از پنج هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شهرک صنعتی‌، فعالیت چند شرکت و واحد تولید‌ی در شهر خرم‌دره از جمله شرکت صنعتی مینو با بیش از دو هزار نفر اشتغالزایی از ظرفیت‌های مناسب در امر تولید و سرمایه‌گذاری شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه با فعالیت چندین واحد تولید مواد غذایی در خرم‌دره این شهرستان قطب نخست تولید مواد غذایی استان زنجان را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر خرم‌دره به عنوان یکی از نقاط مهم سرمایه‌گذاری در استان زنجان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول