اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

کتاب نهج‌البلاغه در جامعه غریب واقع شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اظهار تاسف از استفاده و بهره لازم از کتاب همچون نهج‌البلاغه در جامعه امروزی گفت: کتابی همچون نهج‌البلاغه در جامعه امروز غریب واقع شده است.

کتاب نهج‌البلاغه در جامعه غریب واقع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های دولتی استان زنجان اظهار کرد: به گفته امام خمینی(ره) "نهج‌البلاغه کتاب دیروز، امروز و فردا است".

وی خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) تنها امامی بودند که فرصت حکومت داشتند، از این رو کتاب نهج‌البلاغه نیز با جامعیت تمام نوشته شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جامع‌ترین مباحث اخلاقی از زبان امیرالمومنین در نهج‌البلاغه ذکر شده است، اضافه کرد: جوانان با مراجعه به این کتاب می‌توانند بسیاری از مباحث اخلاقی را یاد بگیرند.

وی تصریح کرد: کتاب نهج‌البلاغه مربوط به پنج سال حکومت امیرالمومنین است و نهج‌البلاغه پس از قرآن می‌درخشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در نهج‌البلاغه همه مباحث اخلاقی به صورت کامل بیان شده است، افزود: همان گونه که از اسم این کتاب نیز مشخص است، "نهج" به معنای روش و شیوه و "بلاغ " نیز به معنی سخن رسا و روشن است.

وی در ادامه با اشاره به اقدام سید رضی در زمینه گردآوری سخنان امیرالمومنین اضافه کرد: این عالم وارسته سخنان آن حضرت را در سه بخش گردآوری کرده است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در یک بخش از نهج‌البلاغه رسائل آن حضرت آورده شده است، افزود: همچنین در بخش دیگری از نهج‌البلاغه در زمینه نامه‌هایی که حضرت علی(ع) با دشمنان داشتند، سخن به میان آمده است.

وی سومین بخش نهج‌البلاغه را مربوط به کلمات قصار عنوان کرد و افزود: قسمتی از این کلمات در بخش موعظه‌ها نیز آمده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است، افزود: نخستین سندیت که موجب خواندن این کتاب می‌شود، گردآوری نهج‌البلاغه توسط سیدرضی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت اخلاقیات در جامعه به‌ویژه از سوی مدیران اضافه کرد: همه افراد می‌توانند با مراجعه به کتاب‌های جامعی همچون نهج‌البلاغه به رعایت اخلاقیات بپردازند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول