اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود:

فلسفه حجاب این است که اجتماع منحصر به کار باشد

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود گفت: مسئله حجاب در اسلام از این منشأ سرچشمه مى‌گیرد که محل انواع التذاذهاى زن و مرد از یکدیگر باید تنها محیط خانواده و اجتماع منحصراً باید محل کار و فعالیت باشد.

فلسفه حجاب این است که اجتماع منحصر به کار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علیر‏ضا اسکندپور امشب در نشست بصیرتی بانوان بسیج اصناف شاهرود اظهار داشت: نقطه ضعف مرد در حقیقت نیازى است که خلقت در او نهاده و او را مظهر عشق و طلب و زن را مظهر معشوقگی و ناز معرفی کرده است.

وی افزود: علت اساسى پیدایش حجاب، حس و غریزه زن در حفظ و حراست خود در برابر مردان است.

مسئول نظام صالحین سپاه شاهرود به فلسفه حجاب از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: فلسفه حجاب از دیدگاه اسلام را مى‌توان در چهار بخش خلاصه کرد، نخست آرامش روانی بوده، چرا که غریزه جنسى یک میل اشباع ‏نشدنى است و این میل برخلاف دیگر امیال پس از سیر شدن یا به صورت حرص یا تنوع‌پرستى و یا عشق و غزل درمى‌آید.

وی خاطرنشان کرد: گر چه برهنگى از انحراف‌هاى مخصوص زنان بوده، اما براى حفظ آرامش روانی، وظیفه مشترک مرد و زن این است که حق خیره شدن به هم را به قصد لذت‌جویى ندارند.

اسکندرپور افزود: استحکام پیوند خانوادگی دلیل دیگر فلسفه حجاب در اسلام است، چرا که فلسفه پوشش و منع کامیابى جنسى از غیر همسر مشروع، برای این بوده که همسر قانونى شخص از لحاظ روانی، عامل خوشبخت کردن او است.

وی فلسفه دیگر پوشش را استوارى اجتماع دانست و گفت: کشاندن تمتعات جنسى از محیط خانه به اجتماع، نیروى کار اجتماع را تضعیف مى‌کند و البته پوشاندن بدن به جز قرص صورت و دست‏ها مانع فعالیت‌هاى اجتماعى زن نمى‌شود و در واقع فرض نخست فلج کردن کل اجتماع است.

اسکندرپور به فلسفه چهارم پوشش اشاره کرد و اضافه کرد: برترى عاطفى قلبى تنها راه حفظ برترى زن بر مرد است و اگر پوشش زن از بین برود، ارزش و احترام او و در نتیجه برتری عاطفی او از بین می‏رود، از این‌رو بر مبناى تعالیم اسلام هر اندازه زن عفیف‌تر باشد، بر احترامش نزد مرد افزوده مى‌شود.

وی فاطمه(س) را نمونه عالی عمل به فریضه الهى حجاب عنوان کرد و گفت: وقتى آیه معروف حجاب از طرف خداوند تبارک و تعالى نازل شد، فاطمه(س) در عمل به این فریضه پیشتاز بود و تبدیل به الگویى ربانى براى جامعه بشریت شد تا حدى که مظهر عفاف و حجاب شدند و حجت را بر همه تمام کردند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با ارائه الگوى عملی به جامعه، برنامه حضور زن در جامعه را با حفظ حریم عفاف و پوشش، تبیین و ترسیم کرد و آن حضرت نشان داد که یک زن مى‌تواند با حفظ سرمایه و دارایى فطرى خود که عفاف و حیاست، در جامعه هم تأثیرگذار و هم تحول‏آفرین باشد.

وی افزود: ضرورت عفاف و حجاب براى جامعه زنان که نقش مهم فرهنگ‏سازى را برعهده دارند و صلاح و فساد جامعه مربوط به این قشر است، اهمیت بیشترى پیدا مى‌کند و به همین دلیل است که نظام سلطه، براى تغییر فرهنگ زنان در سطح بسیار وسیع به ارائه الگوهاى کاذب مى‌پردازد.

وی تأکید کرد: معرفى حضرت فاطمه‌زهرا(س) به جهانیان به عنوان یک الگوى برتر مى‌تواند بهترین مرجع براى رفع سرگردانى‌ها و مشکلات پیش ‌رو باشد و زن امروز مى‌تواند هر پرسشى را که در زمینه کیفیت زندگى خود دارد با مراجعه به افکار بلند ایشان و منش زندگى او به دست آورد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول