اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

یک هزار بیمار زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی این استان یک هزار بیمار دیالیزی، پیوند کلیه و تحت مراقبتی را زیر پوشش دارد.

یک هزار بیمار زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان است

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بیستمین سال فعالیت بی‌وقفه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از همه خیرین و مسئولان استان خواست این انجمن را در ادامه فعالیت‌های موثر آن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکصد نفر از معتمدین صاحب‌نظر دارای تخصص‌های مختلف در قالب کمیته‌های راهبردی، مالی و پشتیبانی، فرهنگی و برنامه‌ریزی،فرهنگی و ورزشی، آموزشی و پیشگیری، فنی و مهندسی و کمیته بانوان این انجمن را کمک می‌کنند، افزود: این کمیته‌ها در زمینه‌های درمانی و آموزشی و اجتماعی بیماران کلیوی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اولویت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی به منظور رفع نیازهای درمانی و اجتماعی بیماران دیالیزی و پیوند کلیه تصریح کرد:‌ این انجمن قراردادهای لازم با مراکز کلینیکی، پاراکلینیکی و داروخانه‌های فوریت‌داروئی را با پرداخت 100 درصد فرانشیز دارو و درمان‌ها و آزمایشات بیماران نیازمند را بر عهده دارد.

وی توجه  به برنامه‌های زیربنائی فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری و کاهش بیماری را از برنامه‌های این انجمن عنوان کرد و افزود: اعزام پزشکان و کارشناسان برای سخنرانی در مجامع عمومی، ادارات و آموزشگاه‌ها و اطلاع‌رسانی از طریق چاپ بروشور و تراکت‌های آموزشی، چاپ ویژه‌نامه و پرسش‌نامه‌های آموزشی و فراخوان‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این انجمن محسوب می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اجرای دو مرحله طرح غربالگری بزرگسالان و کودکان زیر 12 سال با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از برگزاری کلاس آموزشی پزشکان داخلی و عمومی توسط گروه نفرولوژی بیمارستان آیت‌الله موسوی و ولیعصر زنجان خبر داد.

وی با اشاره به پرداخت مستمری ماهانه تا سقف 50 هزار تومان برای 50 بیمار نیازمند به طور مستمر ماهانه، تصریح کرد: تاکنون به تعداد 300 بیمار متقاضی تا سقف 10 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه از طریق بانک‌های طرف قرارداد پرداخت شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های مجتمع آموزشی و پیشگیری انجمن بیماران کلیوی استان زنجان در پنج طبقه با زیر بنای 4 هزار مترمربع انجام می‌شود، افزود: برآورد اولیه احداث این مجموعه 3 هزار میلیارد تومان است که با هدف برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای بیماران کلیوی و بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت و فشارخون در راستای بیماریابی با پوشش منطقه‌ای تا شعاع شمال‌غرب احداث می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مجوز باشگاه فرهنگی ورزشی با عنوان شفا اخذ شده است، یادآور شد: شرکت خدماتی اشراق برای فعال‌سازی و توانمندی‌های ورزشی و شغلی بیماران و رفع دغدغه‌های آنان در این زمینه‌ها احداث شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول