اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستگیری 7 سارق عتیقه

باند سرقت عتیقه‌جات در ماکو منهدم شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری هفت سارق عتیقه‌جات در ماکو خبر داد.

باند سرقت عتیقه‌جات در ماکو منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی جدیدی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن جلسات اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان تشکیل شد اظهار داشت: در طول هفته گذشته یک باند سرقت عتیقه‌جات توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان منهدم شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم‌ها تعدادی مجسمه، کوزه، سکه طلا و سنگ منقش کشف و مصادره شد و همچنین ماموران از منزل افراد خاطی مقدار قابل توجهی مواد مخدر، آلات استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی کشف و ضبط کردند.

این مسئول با بیان اینکه همه آحاد جامعه باید برای حراست از میراث فرهنگی و تاریخی استان تلاش کنند، خاطرنشان کرد: بین پلیس و سازمان میراث فرهنگی تعامل تنگاتنگی وجود دارد ولی برای خشکاندن ریشه قاچاق عتیقه و آثار تاریخی باید اقشار مختلف مردم نیز تلاش کنند.

وی به تلاش ماموران برای دستگیری اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: دو نفر در خوی و سه نفر هم در ارومیه به دلیل نزاع خیابانی و همچنین ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان توسط ماموران دستگیر و برای تشکیل پرونده و رسیدگی بیشتر به مراجع قانونی منتقل شدند.

این مسئول به دستگیری یک سارق خودروهای پراید در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: این سارق که همه خودروها را از مدل‌های 1386 و فاقد قفل فرمان انتخاب می‌کرد، در بازجویی به سرقت 14 فقره خودروی پراید اعتراف کرده است.

جدیدی با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: مردم با جدی گرفتن هشدارها مبنی بر نصب دزدگیر، قفل فرمان و ... برای حراست از اموال خود تلاش کنند.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی به دستگیری یک سارق حرفه‌ای مغازه اشاره کرد و اظهار داشت: این فرد تاکنون به ارتکاب 32 فقره سرقت اعتراف کرده است.

وی افزود: کسانی که خودروی آنها توسط سارق مذکور به سرقت رفته است، می‌توانند به طرح شکایت از وی مبادرت کنند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول