اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی سیرجان خبر داد

دستگیری سارق کیف‌قاپ در سیرجان

خبرگزاری فارس: سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان از دستگیری سارق کیف‌قاپ و کشف دو فقره کیف‌قاپی در این شهرستان خبر داد.

دستگیری سارق کیف‌قاپ در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، محمدرضا ایران‌نژاد اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان در مورد سرقت یک عدد کیف دستی حاوی تلفن همراه، کارت عابر بانک و اسناد و مدارک توسط یک موتورسوار، مأموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند.

این مسئول افزود: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و با راهنمایی‌های شاکی موفق شدند، سارق را در سطح شهر شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کنند.

ایران‌نژاد عنوان کرد: پلیس در بازرسی از منزل این سارق تعدادی کیف و اموال مسروقه را کشف و تحویل مالباخته داد.

وی با اشاره به اینکه معمولا افراد کیف‌قاپ در اطراف بانک‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و یا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند، ابراز داشت: برای جلوگیری از سرقت کیف توسط کیف‌قاپان به شهروندان توصیه می‌شود که هنگام دریافت پول از این اماکن مراقب اطراف خود به ویژه موتورسیکلت‌سواران باشند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان عنوان کرد: شهروندان چنانچه به عللی مجبور هستند، پول نقد زیادی را در کیف دستی خود حمل کنند، از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه در هنگام حمل پول نقد باید از اتومبیل استفاده کرد و از پیاده‌روی پرهیز کنیم، اظهار داشت: هنگامی که قصد ترک اتومبیل را دارید، کیف دستی خود را درون خودرو نگذارید.

ایران‌نژاد با اشاره به اینکه در هنگام حمل پول نباید در خیابان‌های خلوت تردد کرد، ابراز داشت: کیف‌قاپی معمولا با موتورسیکلت‌های تندرو و یک نفر ترک‌نشین با کلاه انجام می‌شود، بنابراین مواظب این قبیل موتورسواران باشید.

وی به شهروندان توصیه کرد که کیف خود را با دستی که مجاور دیوار و یا جوی آب است، حمل کرده و از حرکت در سطح سواره خیابان بپرهیزید.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان افزود: هنگام باز کردن درب اتومبیل یا صندوق عقب یا تماس تلفنی از گذاشتن کیف بر روی زمین خودداری کنید اگر قصد معامله‌ای را دارید که لازم است، پول نقد حمل کنید، موضوع را با افراد غیر مطمئن بازگو نکنید.

این مسئول خاطر نشان کرد: در هنگام خروج از بانک از قرار دادن پول در کیسه‌های نایلونی جدا خودداری کنید و ممکن است پس از خروج از بانک اتومبیلتان توسط سارقان پنچر شده باشد، بنابراین ابتدا وجوه همراهتان را در داخل اتومبیل قرار داده و درب‌های اتومبیل را قفل کنید و سپس اقدام به پنچرگیری کنید.

ایران‌نژاد بیان داشت: در رستوران کیفتان را به پشت صندلی آویزان نکنید، باید هنگام استفاده از تلفن کیفتان را نزدیک بدنتان یا در دستی که آزاد است نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته‌اید.

وی تأکید کرد: اگر کیف‌تان قاپیده شد آن را رها کنید تا مورد حمله قرار نگیرید و یا به دنبال کیف کشیده نشوید و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن 110 تماس بگیرید.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول