اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

اتوبوس سیار صنایع دستی کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از را‌ه‌اندازی نخستین اتوبوس سیار صنایع دستی کشور در این استان خبر داد.

اتوبوس سیار صنایع دستی کشور راه‌اندازی می‌شود

قاسم کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح ابتکاری راه‌اندازی اتوبوس سیار صنایع دستی برای نخستین بار در کشور توسط میراث فرهنگی استان مرکزی به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه این اتوبوس به مناسبت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی و با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: در این اتوبوس صنایع دستی استان از جمله آثار چوبی مثل منبت و معرق، گلیم گل برجسته، میناکاری، سازهای سنتی و قلمزنی روی مس با قیمت مناسب در اختیار شهروندان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: طرح راه‌اندازی اتوبوس صنایع دستی طی دو فاز به اجرا در می‌آید که فاز نخست آن شامل عرضه محصولات دستی استان و فاز دوم عرضه صنایع دستی هنرمندان سراسر کشور است.

کاظمی با بیان اینکه این اتوبوس از شهر اراک به تمام نقاط استان حرکت می‌کند گفت: این طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود که امید می‌رود با استقبال شهروندان همراه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشته‌های صنایع دستی فعال در استان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون هنرمندان این استان در رشته‌هایی چون قالی‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم، رودوزی‌های سنتی، طراحی، رنگرزی، گیوه‌بافی، مسگری، سفید گری، چلنگری، قلمزنی روی فلز، منبت و کنده‌کاری روی چوب،کتابت و نگارگری، کتیبه نویسی، نگارگری، تذهیب، گچبری سنتی و آینه‌کاری و... فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور توسعه صادرات صنایع دستی استان خبر داد و بیان داشت: به منظور تحقق رشد 300 درصدی صادرات صنایع دستی کشور در سال جاری این اداره ‌کل برای تحقق این امر برنامه‌های بنیادی در دست اجرا دارد که با جدیت دنبال خواهند شد.

به گفته وی در سال جاری محصولات پنج رشته بومی صنایع دستی این استان مجوز لازم برای صادرات به خارج از کشور را دریافت نمودند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول