اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن بیرجند خبر داد

بهره‌مندی 75 روستای بیرجند از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند از بهره‌مندی 75 روستای این شهرستان از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد ارائه می‌شود.

بهره‌مندی 75 روستای بیرجند از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

محمدابراهیم فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: عدم وجود واحدهای مقاوم و استاندارد در مناطق روستایی سبب شده که این واحدهای مسکونی در مقابل سوانح طبیعی مقاومت لازم را نداشته باشند.

وی ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی را از جمله اهداف سال جاری بنیاد مسکن بیرجند عنوان کرد و گفت: امید است با همکاری سیستم بانکی ظرفیت لازم برای ارائه تسهیلات به همه روستاییان را فراهم کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند ادامه داد: با توجه به گستردگی سوانح طبیعی باید مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای روستایی نیز کاملا رعایت شود تا شاهد تحولی در این بخش باشیم.

*ارائه 1025 فقره تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

فلاح به گوشه‌ای از عملکرد این مجموعه در سال گذشته در راستای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد یک هزار و 25 فقره تسهیلات با نرخ سود پنج درصد در 75 روستای سطح شهرستان پرداخت و نظارت لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با میزان تسهیلات ارائه شده در سال گذشته 362 واحد مسکونی اتمام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند ادامه داد: با توجه به وجود 9 هزار و 112 واحد موجود کم‌دوام و بی‌دوام در روستاها لازم است از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا همه روستاییان برای بهره‌مندی از این تسهیلات ترغیب شوند.

*استقبال قابل قبولی از طرح نوسازی در روستاها نشده است

فلاح افزود: در این بین نیاز به همکاری بانک‌های عامل برای تسهیل در ضمانت وام‌ها وجود دارد چرا که خشکسالی‌های اخیر توان مالی روستاییان را کاهش داده و استقبال قابل قبولی تاکنون از این طرح در روستاها انجام نشده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول