اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد خبر داد

اختصاص 14 میلیارد ریال به فعالیت‌های قرآنی در استان قم

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی از دو برابر شدن بودجه فعالیت‌های قرآنی استان قم در سال جاری خبر داد.

اختصاص 14 میلیارد ریال به فعالیت‌های قرآنی در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حمید محمدی پیش از ظهر امروز در همایش فعالان قرآنی استان قم در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به انتظاراتی که از استان قم در زمینه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، اظهار داشت: در سال جاری بودجه قرآنی استان قم حداقل دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به نیازهای جدی در امر ترویج قرآن ادامه داد: اختصاص بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای فعالیت‌های قرآنی در استان قم می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از اقدامات مفید قرآنی در این استان باشد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با بیان اینکه برخی موسسات قرآنی در قم تا 800 شعبه در داخل و خارج از کشور دارند، ابراز داشت: ظرفیت استان قم برای امر ترویج معارف قرآنی با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به تحقق بودجه 200 میلیارد تومانی برای ترویج قرآن در کشور افزود: این رقم می‌تواند به این امر در سراسر کشور جان تازه‌ای ببخشد.

محمدی با بیان اینکه این بودجه‌ها در برابر حقوقی که اهل قرآن دارند بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: با ترویج قرآن می‌توان یک جامعه را از نیستی نجات داده و حیات واقعی بخشید.

وی با اشاره به حضور حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در قم اظهار داشت: قم ظرفیت ایفای نقش به عنوان رهبر فعالیت‌های قرآنی در جهان را دارد.

 

از فعالیت‌های هنری در امر ترویج قرآن غفلت شده است

مدیر مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی ابراز کرد: قرآن را باید به وسیله تبیین مفاهیم و معارف آن در ذهن و به وسیله استفاده از هنرهای مختلف در قلب مردم وارد کرد.

وی افزود: هر نوع ارائه هنری قرآن در بخش لفظی و محتوایی می‌تواند نقش اساسی در دعوت مردم به سمت این کتاب الهی داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم حقایق نورانی قرآن را به صورت هنرهای نمایشی و تجسمی به جامعه ارائه دهیم، گام مثبتی در زمینه ترویج آموزه‌های قرآنی برداشته‌ایم.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی یادآور شد: متاسفانه تا امروز از ظرفیت هنر در ترویج آموزه‌های قرآن غفلت شده و تعداد افرادی که بتوانند هنرمندانه مفاهیم قرآن را برای جامعه تبیین کنند، اندک است.

وی با بیان اینکه قرآن قدرت زندگی بخشیدن به بشر را دارد، ادامه داد: رسالت مربیان قرآن، احیای بشریت و بردن جامعه به سمتی است که درک عالمانه از قرآن در آن جاری و ساری باشد.

عمل به آموزه‌های قرآن نماد تحقق فرهنگ قرآنی است

محمدی گفت: آنچه می‌تواند نماد تحقق فرهنگ قرآنی باشد، عمل به آموزه‌های آن است و ترویج مفاهیم و یا ظاهر قرآن مقدمه‌ای برای رسیدن به این نقطه است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی از سه مؤلفه توسعه فعالیت‌های قرآنی، توسعه ایمان به قرآن و گسترش عمل به قرآن تشکیل شده است.

مدیر مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی افزود: حفظ قرآن کریم کار شریفی است اما امر برتر این است که محفوظات انسان به قلب او جاری شود.

وی ابراز داشت: حافظ قرآن اگر بتواند نورانیت قرآن را در قلب خودش جاری کند، به یک حامل قرآن تبدیل می‌شود.

محمدی ادامه داد: مرحله بعدی عامل بودن به قرآن است که از جاری شدن روح قرآن در تمام جوارح انسان حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: معلم قرآن کسی است که بتواند این حامل بودن و عامل بودن را در خود ایجاد کرده و به متربی خود نیز منتقل کند.

مدیر مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با اشاره به اینکه قرآن یک نور فطری است که در وجود تمام مردم قرار داده شده است، افزود: قرآن با معارف بلند خود در عقل‌ها و قلب‌ها نفوذ می‌کند و انسان را از تاریکی جهل و نسیان رها می‌سازد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول