اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی استان مرکزی:

خانه تاریخی میهن‌نژاد محلات کارگاه آموزش صنایع دستی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از راه‌اندازی کارگاه دائمی صنایع دستی در خانه تاریخی میهن‌نژاد شهرستان محلات خبر داد.

خانه تاریخی میهن‌نژاد محلات کارگاه آموزش صنایع دستی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی مجتبی رضوانی اظهار داشت: این کارگاه که با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود، در روز جهانی صنایع دستی افتتاح خواهد شد.

وی زیربنای این ساختمان را 250 مترمربع اعلام کرد و افزود: هنرمندان صنایع دستی در 3 رشته بافته‌های سنتی، تذهیب و سفال به آموزش هنرجویان می‌پردازند.

سرپرست ‌اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان با بیان اینکه هنرمندان در این مکان به تولید آثار نیز خواهند پرداخت اضافه کرد: تجهیز این کارگاه از سوی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌استان انجام شده است و در این ‌عمارت عرضه محصولات در 3 رشته یاد شده به صورت دائم صورت خواهد گرفت.

به گفته وی این خانه که متعلق به دوره پهلوی است، در گذشته کاربری مسکونی داشته و از سوی بخش خصوصی مرمت شده است و اواسط خرداد‌ماه به کارگاه صنایع دستی تغییر کاربری خواهد داد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول