اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بافت:

تب کریمه‌ کنگو با مصرف گوشت پخته منتقل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: بیماری تب خونریزی‌‌دهنده کریمه‌ کنگو با مصرف شیر پاستوریزه و گوشت حرارت دیده به انسان منتقل نمی‌شود.

تب کریمه‌ کنگو با مصرف گوشت پخته منتقل نمی‌شود

سمیه صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: تب کریمه‌ کنگو یک بیماری تب‌دار و خونریزی‌‌دهنده ‌است که از طریق گزش کنه آلوده و یا تماس با خون یا ترشحات و لاشه دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: اگر دام در دوره بیماری ذبح شود و یا در جریان مواردی مانند زایمان دام تماس با خون، ترشحات یا بافت آلوده ایجاد شود، می‌تواند موجب انتقال ویروس به انسان شود.

صادقی ابراز داشت: در مناطق وسیعی از کشور ما در محیط‌های دامی عموماً کنه ناقل این بیماری مشاهده می‌شود و شهرستان بافت نیز از این قاعده مستثنا نیست، بنابراین اقدامات مؤثری برای مقابله با این بیماری در روستاها انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای این اقدامات 25 هزار و 200 راس دام و 14 هزار و 760 متر مربع جایگاه نگهداری دام در روستاها سمپاشی شده است.

صادقی بیان داشت: تشدید نظارت بر رعایت اصول ایمنی توسط قصابان در کشتارگاه دام و سمپاشی کشتارگاه از اقدامات دیگری است که در این زمینه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به دامداران برای رعایت اصول ایمنی در هنگام تماس با کنه و ترشحات و خون دام به آنها برای کشتار دام در کشتارگاه ارائه شده است، زیرا بیشترین خطر هنگام تماس با خون و گوشت تازه دامی است، بنابراین باید دام در کشتارگاه و با رعایت اصول ایمنی ذبح شود.

صادقی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را با مهر دامپزشکی از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی همچنین بیان داشت: این بیماری با مصرف شیر پاستوریزه و گوشت حرارت دیده به اندازه کافی به انسان منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول