اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش محیط زیست طارم صورت گرفت

دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در شهرستان طارم

خبرگزاری فارس: با تلاش ماموران محیط زیست شهرستان طارم سه شکارچی غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با آغاز فصل بهار و مساعدشدن شرایط جوی عده‌ای برای خوش‌گذرانی و یا از روی ناآگاهی با ابزار مختلف اقدام به شکار حیوانات و پرندگان مختلف می‌کنند.

در این زمینه و در طی سال‌های اخیر، اداره‌کل محیط زیست استان و در پی آن ادارات محیط زیست شهرستان‌های استان برای مقابله با سودجویان اقدامات مختلفی را انجام داده‌اند.

شهرستان طارم که به عنوان هندوستان ایران شهرت یافته در این زمینه بیش از سایر شهرستان‌های استان به دلیل وجود طبیعت مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارشناس مسئول نظارت و بازرسی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در  زنجان، اظهار کرد: شامگاه شنبه، سه شکارچی که در منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر طارم مشغول شکار بودند، با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان و گزارش مردم محلی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان و یگان حفاظت شهرستان طارم پس از پیاده‌روی در کوهستان نیمه شب این سه شکارچی را دستگیر کردند.

پرویز رستمی با اشاره به فرار یکی از شکارچیان از دست ماموران حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این فرد شناسایی شده و اقدامات لازم برای دستگیری وی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: از این افراد اسلحه، هفت عدد فشنگ، 2 راس لاشه کل وحشی به دست آمده است.

رستمی با بیان اینکه این افراد پس از دستگیری به سر محیط‌بانی شهرستان طارم تحویل داده شدند، خاطرنشان کرد: از طریق این سر محیط‌بانی افراد دستگیر شده به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده این افراد فاقد مجوز شکار بوده و در منطقه شکار ممنوع اقدام به شکار غیرقانونی حیوانات وحشی از جمله کل می‌کردند.

کارشناس مسئول نظارت و بازرسی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این سه شکارچی از شکارچیان قهار محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست با گزارش‌های مردمی که در خصوص این افراد ارائه شده بود به دنبال این افراد بود که خوشبختانه در حین شکار این افراد دستگیر شدند.

وی با تقدیر از یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: اقدامات این یگان موجب دستگیری این افراد شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول