اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرد معتادان از سوی جامعه معضلات جدی را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طرد افراد معتاد از سوی خانواده و جامعه سبب معضلات فراوان اجتماعی شده و آسیب‌های ناشی از آن جبران‌ناپذیر است.

طرد معتادان از سوی جامعه معضلات جدی را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحسین صابری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه از عواقب مصرف مواد مخدر در ابعاد مختلف ترفند دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر یک پدیده شوم و خانمانسوز است که آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.

این مسئول اطلاع‌رسانی‌، آموزش و اقدامات پیشگیرانه در امر مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید بر اساس توانمندی خود در زمینه مقابله و ریشه کن کردن اعتیاد و رفع مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی تلاشی مضاعف کنند.

صابری به گسترش فعالیت‌های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: از راه‌های پیشگیری از مواد مخدر ایجاد محیط سالم روانی است که این مهم تنها در سایه گسترش آموزه‌های اخلاقی، عقیدتی و بهداشتی اسلام که تکیه‌گاه بزرگ معنوی است امکان‌پذیر است.

وی همچنین یکی از علل اصلی اعتیاد و روی آوری جوانان به مواد مخدر را گسستگی خانواده و عدم نظارت این نهاد برشمرد و افزود: زیرساخت‌های لازم برای اقدامات فرهنگی در استان وجود دارد که از جمله آنها مدارس، فضاهای آموزشی و پایگاه‌های مقاومت هستند.

استاندار اردبیل بیان کرد: از تمام فرصت‌ها باید برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم و فرهنگ‌سازی استفاده کرد تا از این طریق از روی آوری جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر جلوگیری شود.

وی گفت: با توجه به گسترش سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در بین جوانان باید برای کاهش آثار زیانبار این آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی مناسب از سوی دستگاه‌های فرهنگی صورت بگیرد.

صابری اظهار داشت: استفاده از وسایل و ابزارهای ارتباط جمعی و مشارکت آحاد مردم به ویژه روحانیت و مربیان تربیتی در این راستا می‌تواند در برنامه‌های پیشگیرانه مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در امر مبارزه با مواد مخدر در استان با همراهی و همگامی دستگاه‌های دخیل صورت گرفته و آموزش همگانی و تلاش برای مصون‌سازی خانواده و راه‌اندازی مراکز درمان و نگهداری معتادان پر خطر از جمله این اقدامات است.

استاندار اردبیل استفاده بهتر از مربیان و رابطین بهداشتی و کارشناسان مجرب برای آموزش همگان را مهم دانست و ابراز داشت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اطلاع‌رسانی و آشنا کردن نوجوانان و جوانان از عواقب مواد مخدر و با بکارگیری معلمان و مربیان با تجربه برای ریشه‌کنی این پدیده شوم باید تلاش‌های جدی‌تر از سوی دستگاه های ذیربط انجام شود.

صابری با بیان اینکه علل اصلی گرایش افراد به سمت مواد مخدر صنعتی، باورهای غلط است، افزود: اعتیاد، ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی و خانوادگی در جامعه است و نباید دستگاه‌ها و خانواده‌ها معتادان را طرد کنند بلکه باید افراد را زیر چتر حمایتی خود قرار بدهند تا آنها به بهبودی کامل برسند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول