اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس کل دادگستری قم عنوان کرد

تاثیر همگانی شدن تذکر لسانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به تاثیر همگانی شدن تذکر لسانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: نباید نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم.

تاثیر همگانی شدن تذکر لسانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در همایش آمرین به معروف استان قم که با حضور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد قم در مسجد قدس برگزار شد به نقش تاثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه مثل یک کشتی می‌ماند که اگر کسی بخواهد آن را سوراخ کند هم خودش غرق می‌شود و هم جامعه را غرق می‌کند، بنابراین اگر فردی مرتکب تخلف یا گناهی در فضای عمومی جامعه شود هم خودش آسیب می‌بیند و هم جامعه را دچار آسیب می‌کند.

وی با اشاره به مجاهدت‌های انبیای الهی و علمای اعلام در طول تاریخ برای احیای این دو واجب الهی تصریح کرد: در مسیر امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مهم‌ترین وظیفه انبیا و اولیای الهی است، خیلی‌ها صدمه دیدند، شکنجه شدند، در آتش سوختند و با اره تکه تکه شدند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) به تشریح شرایط آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و اظهار کرد: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاثیرگذار باشد، طبق فرمایش امام صادق(ع) کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید سه ویژگی داشته باشد، اول اینکه معروف و منکرشناس باشد، دوم اینکه به آنچه که دعوت می‌کند خودش هم عمل کند و در امر و نهی خود مرز عدالت را رعایت کند و سوم اینکه با نرمی و مهربانی امر به معروف و نهی از منکر کند.

حجت‌الاسلام قدرتی در تشریح این ویژگی‌ها گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر باید جزوه‌ای تهیه کند و در آن مصادیق معروف‌ها و منکرهای سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و... را به مردم معرفی کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر عدم ورود خود مردم است اظهار کرد: متاسفانه ما از توان خودمان به درستی استفاده نکرده‌ایم و در برخی موارد هم ممکن است ناقص عمل کرده باشیم که باید با رعایت تمامی شرایط اقدام به تذکر لسانی کنیم و نباید نسبت به احیای این دو واجب الهی کوتاهی کنیم.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان قم به تلاش‌های گسترده معاندان و دشمنان برای تضعیف روحیه امر به معروف و نهی از منکر در مؤمنان و تقویت بی‌تفاوتی مردم در قبال منکرات اشاره کرد و گفت: دشمن بر روی قم سرمایه‌گذاری کلانی می‌کند و ما باید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را حمایت کنیم و جنبه عمومی و همگانی به مقوله تذکر لسانی ببخشیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول