اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه:

52 درصد صادرات به عراق به کرمانشاه اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به تنهایی 52 درصد از صادرات به عراق را به خود اختصاص داده است.

52 درصد صادرات به عراق به کرمانشاه اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی امروز در چهارمین گردهمایی مدیران کل، معاونان، رئیس اداره‌ها  و مدیران حراست‌های غرب و شمال‌غرب کشور که با حضور رئیس سازمان حراست کل کشور در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: استان کرمانشاه به تنهایی 52 درصد از صادرات کشور به عراق را به خود اختصاص داده و 48 درصد باقی‌مانده به سایر استان‌ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه اجرای چندین سد در استان در حال اجراست خاطرنشان کرد: عمده این سدها در نیمه اول سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که با بهره‌برداری از این سدها 70 هزار از اراضی استان آبی خواهد شد.

استاندار کرمانشاه افزود: اجرای راه‌آهن کرمانشاه به خسروی که جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است طی چند ماه گذشته شروع شده و همچنین احداث چندین بزرگراه نیز در استان در حال انجام است.

 هاشمی در مسیر قرار گرفتن و وجود آثار باستانی و مراکز گردشگری استان را از دیگر مزیت‌های کرمانشاه برشمرد.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به آغاز و پایان جنگ 8 ساله تحمیلی در کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه در طول 8 سال جنگ تحمیلی درگیر مستقیم جنگ بود و جای جای این استان به خون شهدا تطهیر شده است و مردم با تمام وجود در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند که فرهنگ ایثار و شهادت نیز از دیگر مزیت‌های این استان است که به تعبیر مقام معظم رهبری کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است.

وی همچنین امکانات موجود در استان برای سرمایه‌گذاری و صنعتی شدن را از دیگر پتانسیل‌های استان برشمرد و گفت: در استان کرمانشاه قیمت تمام محصولات تمام شده برای صادرات به کشور عراق نسبت به کشور و همچنین احداث واحدهای صنعتی بسیار پائین‌تر و به صرفه‌تر است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه مرکز منطقه غرب کشور است، گفت: استان قادر به خدمات درمانی، بهداشتی و هوایی به منطقه و کشور عراق است و از لحاظ باستانی و گردشگری نیز دارای مراکز متعدد و بسیار زیبایی است.

 هاشمی همچنین با اشاره به قرار گرفتن استان در مسیر عتبات عالیات و اخلاق مهمان‌نوازی و خوب مردم استان را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: استان از لحاظ فرهنگ و هنر نیز استانی برجسته است و افراد نام‌آور و بزرگی را هم‌ مانند حضرت آیت‌الله نجومی، مرحوم بهزاد و کلهر و ... را در خود جای داده است.

وی با اشاره به بودجه استان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بودجه استان در سال‌جاری نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است که این موضوع از پرتو و عنایات ویژه مقام معظم رهبری در سفر ایشان به استان در سال گذشته شکل گرفته است.

هاشمی همچنین به نقش ادارات فرهنگ در فرهنگ‌سازی و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کار سختی در ارتباط با اقشار و طیف‌های مختلف جامعه دارند لذا با نظارت و ارائه برنامه‌های تدوین شده باید جامعه را به سمت اهداف پیش‌بینی شده رهنمون سازند.

وی با اشاره به اقتدار امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گفت: امروز ایران اسلامی به کشوری مقتدر و توانمند در جهان تبدیل شده و به توانمندی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف رسیده است.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: این موضوعات باعث ایجاد خشم دشمنان شده لذا آنان به‌دنبال طراحی استراتژی‌های گوناگونی علیه کشور هستند اما به جهت هدایت کشور به‌دست مقام عظمای ولایت دشمنان قادر به پیشبرد هیچ‌کدام از برنامه‌های خود نیستند. 

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول