اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های گچساران:

80 درصد کتابخوان‌های گچساران جوان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به استقبال مطلوب جوانان از کتابخانه‌ها گفت: افزون بر 80 درصد کتابخوان‌های گچساران جوان هستند.

80 درصد کتابخوان‌های گچساران جوان هستند

سید فاضل شکرالله‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ابزار انتقال فرهنگ صحیح به نسل‌های جدید جامعه است.

* تعامل مسئولان گچساران با کتابخانه‌ها مطلوب است

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به لزوم همکاری همه ادارات و سازمان‌ها برای روی‌آوردن افراد جامعه به کتاب‌خواندن ابراز داشت: تقویت فرهنگ کتابخوانی نیازمند بسیج همگانی و حمایت همه‌جانبه مسئولان ادارات و نهادها است.

شکرالله‌زاده تصریح کرد: در صورت وجود هماهنگی و انسجام در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی ارتقای شاخص‌های فرهنگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی در جامعه امروزه کتاب می‌تواند به‌عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

شکرالله‌زاده ضمن تقدیر از فرماندار و دیگر مسئولان گچساران در زمینه استقبال، حمایت و پیگیری مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان عنوان کرد: تعامل مسئولان گچساران با کتابخانه‌های عمومی شهرستان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به رشد مطلوب در زمینه ساخت و ساز کتابخانه در گچساران در طی چند سال گذشته عنوان داشت: در گچساران 10 باب کتابخانه عمومی فعال بوده که دو باب از آن‌ها مشارکتی و یک باب هم به‌صورت انتفاعی اداره می‌شود.

شکرالله‌زاده افزود: در بخش مرکزی گچساران چهار باب کتابخانه و در حوزه روستایی شش باب کتابخانه وجود دارد که دارای مراجعه‌کنندگان در حد مطلوبی است.

* پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری تنها راه درآمد کتابخانه‌های گچساران است

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران بیان داشت: در کتابخانه‌های گچساران 69 هزار جلد کتاب با 55 هزار عنوان کتاب وجود دارد و در صورت تأمین اعتبار لازم، کتابخانه‌های گچساران هم از نظر کمی و هم از نظر عنوان کتاب‌ها تجهیز می‌شوند.

شکرالله‌زاده با اشاره به پرداخت 100 میلیون ریال توسط شهرداری دوگنبدان از محل قانون نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های گچساران در سال جاری، از همکاری شهردار دوگنبدان و اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیم‌درصد درآمدهای شهرداری که طبق قانون به کتابخانه‌ها پرداخت می‌شود تنها راه درآمد کتابخانه‌های گچساران است.

شکرالله‌زاده با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در راستای جذب بیشتر جوانان به کتابخوانی تأکید کرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول