اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمان خبر داد

تشکیل 56 انجمن کتابخانه در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: 56 انجمن کتابخانه با حضور 500 نفر از فرهیختگان در کرمان تشکیل شده است.

تشکیل 56 انجمن کتابخانه در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده پنجشنبه شب در آیین افتتاح کتابخانه شهر اختیارآباد کرمان اظهار داشت: کرمان خطه‌ای فرهنگی با مردم فرهنگ‌دوست و اهل مطالعه است.

وی از فعالیت 112 کتابخانه عمومی در استان کرمان خبر داد و افزود: استان کرمان بر اساس میانگین و شاخص‌های کتابخانه‌ای در چهار بخش منابع، فضا، کارکنان و سالن‌های مطالعه از میانگین کشوری بالاتر است.

حسین‌زاده بیان داشت: به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت باسواد در کرمان یک باب کتابخانه عمومی قرار دارد.

وی از راه‌اندازی انجمن‌های کتابخانه در استان کرمان از سال 84 خبر داد و عنوان کرد: 56 انجمن کتابخانه با حضور 500 نفر از فرهیختگان کرمان تشکیل شده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به ابلاغ سند نهضت مطالعه گفت: در استان کرمان تمام کمیته‌های این سند فعال شده‌اند و کمیته‌های مذکور طی سال گذشته 500 مصوبه داشتند.

حسین‌زاده یکی از قابلیت‌های خوب استان کرمان را حضور خیران کتابخانه‌ساز دانست و ابراز داشت: از مجموع کتابخانه‌های این استان 20 باب کتابخانه توسط خیران ساخته شده است.

وی از شکل‌گیری انجمن خیران کتابخانه‌ساز در کرمان خبر داد و گفت: 16 هزار متر مربع زمین به کتابخانه‌ها اهدا شده است.

حسین‌زاده بیان داشت: استان کرمان رتبه دوم شاخص مطالعه قرآن و ادعیه و کتاب‌های غیر درسی و رتبه اول مطالعه نشریات غیر روزانه و رتبه هشتم مطالعه روزنامه را در کشور دارا است.

وی ابراز داشت: استان کرمان بیش از 65 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای دارد و طی سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار بار مراجعه به کتابخانه‌های عمومی این خطه انجام شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول