اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد

راه‌اندازی پایگاه امداد کوهستانی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: راه‌اندازی پایگاه امداد کوهستانی در مناطق کوهستانی و ییلاقی این استان در دست برنامه‌ریزی است.

راه‌اندازی پایگاه امداد کوهستانی گیلان

جمشید محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  رشت تقویت پایگاه‌های امدادی هلال احمر استان را یکی از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد پایگاه امداد کوهستانی و ییلاقی برای استقرار امداد و نجات در دست برنامه‌ریزی است.

وی، راه‌اندازی امداد کوهستانی و ییلاقی را برای تسهیل در رسیدگی به حوادث کوهستانی دانست و تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ضیا بر صومعه‌سرا نیز در سال جاری انجام می‌شود.

این مسئول، درباره ایجاد پایگاه امداد هوایی بیان کرد: امداد هوایی یکی از پیگیری‌ها و خواسته‌های مهم است که سال آینده به اتمام می‌رسد و موفقیت‌هایی برای ایجاد آشیانه بالگرد هوایی با کمک و تلاش استاندار گیلان کسب شده است.

وی، با اشاره به فعالیت هلال احمر استان در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: افتتاح 12 پروژه انبار امدادی، پایگاه امداد جاده‌ای، داروخانه، اردوگاه آموزشی چاف لنگرود و احداث ساختمان ترابری در جاده انزلی از جمله این اقدام‌ها بوده است.

محمدی، افزایش پایگاه‌های ثابت امداد جاده‌ای از سه به 9 پایگاه و افزایش انبارهای امدادی به 17 انبار با دپوی 85 هزار تن اقلام امدادی برای استفاده در مواقع بحران را از دیگر اقدام‌های هلال احمر استان در دولت نهم و دهم برشمرد.

وی، از اخذ مجوز برای ایجاد درمانگاه صلح هلال احمر در فضای درمانی استان  خبر داد و افزود: سال گذشته چهار هزار و 700 دوره آموزشی برگزار شد که 73 هزار نفر موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان، راه‌اندازی پایگاه‌های داوطلب مساجد را از دیگر اقدام‌ها بیان کرد و یادآور شد: سال گذشته بیش از 80 هزار نفر عضو داوطلب هلال احمر استان شدند و با این عضویت فعالیت جمعیت هلال احمر رشد یافته است.

وی، تقویت پایگاه‌های امداد دریایی، توسعه فضای آموزشی، نصب دوربین‌های مداربسته در پایگاه‌های امداد جاده‌ای، مجهز به سیستم رایانه‌ای در تمام پایگاه‌ها و... را از جمله اقدام‌های هلال احمر استان ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول