اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

جاده کهربا گردشگری آذربایجان‌شرقی و لیتوانی را توسعه می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: جاده کهربا، تبادلات گردشگری مابین آذربایجان‌شرقی و لیتوانی را توسعه می‌دهد.

جاده کهربا گردشگری آذربایجان‌شرقی و لیتوانی را توسعه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در دیدار با گروه تحقیقاتی تجاری «بامتیک » از کشور لیتوانی اظهار کرد: به‌دلیل قرارگیری تبریز در شاهراه ابریشم و سوابق تجارت مشترکی که از دیرباز میان ایران و کشورهایی نظیر لیتوانی وجود داشته، روابط و تبادلات آذربایجان‌شرقی با لیتوانی به‌ویژه در زمینه کهربا و سایر سنگ‌ها و کانی‌ها می‌تواند گسترش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد، حضور هیئت‌ها و گروه‌ها از سوی کشور لیتوانی، با توجه به فرهنگ و تاریخ غنی و پرسابقه آذربایجان‌شرقی می‌تواند افزایش یابد.

محمدی آذربایجان‌شرقی را دارای جاذبه‌های بسیاری در تمام زمینه‌ها عنوان کرد و گفت: تنوع زیست‌محیطی، فرهنگی، تاریخی، صنایع‌دستی و سنگ‌های معدنی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف این استان نظیر جنگل‌های ارسباران، دریاچه ارومیه، کندوان و معادن سنگی مانند شهرستان ورزقان موجود است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همچنین با اشاره به ویژگی‌های کشور لیتوانی یادآور شد: لیتوانی کشوری سرسبز و با مردمانی با سطح سواد، تحصیلات و فرهنگ بالاست که می‌تواند در اشتراکات فرهنگی آن با ایران تاثیرگذار باشد.

محمدی تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در صورت اظهار آمادگی لیتوانی می‌تواند پذیرای هنرمندان صنایع‌دستی این کشور در نمایشگاه صنایع‌دستی جاده ابریشم باشد.

وی صنایع‌دستی را یکی از بخش‌های مهم تجارت و صادرات کشورها عنوان کرد و گفت: تبریز به منظور احیای مبادلات صنایع‌دستی کشورهای جاده ابریشم به‌عنوان نمادهایی از فرهنگ و زندگی مردمان این کشورها، میزبان این نمایشگاه بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول