اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تشکل‌های مردمی استان اردبیل:

امر به معروف جامعه را از گزند پالایش می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر تشکل‌های مردمی استان اردبیل گفت: احیای فریضه امر به معروف جامعه را از گزندها و آسیب‌های مختلف برحذر داشته و دور می‌کند.

امر به معروف جامعه را از گزند پالایش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد علمداری عصر امروز در اولین جلسه ویدیو کنفرانس عاملان امر به معروف و نهی از منکر با عنوان تذکر لسانی، وظیفه همگانی اظهار داشت: از طریق این ویدیوکنفرانس با حضور عاملان به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور اهمیت موضوع تبیین و تشریح شده و از نظرات و انتقادات مختلف استقبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در دین اسلام اساس و پایه تمام فرایض و واجبات الهی عمل به امر به معروف و نهی از منکر است که اگر جامعه از آن غفلت کند بزرگ‌ترین مصیبت، بلا و گرفتاری‌ها نصیب آن جامعه می‌شود.

علمداری اهمیت موضوع و ضرورت برقراری حساسیت در جامعه را در این زمینه یادآور شد و خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی به هر مسلمان شیفته اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار به تبعیت از سیره و سلوک ارزشی نیاز دارد تا اگر کوچک‌ترین خطا و اشتباهی نیز صورت گیرد با تذکر و یادآوری همه آنها اصلاح و معایب برطرف شود.

به گزارش فارس، مدیر تشکل‌های مردمی استان اردبیل اضافه کرد: با همکاری جوانان مشتاق به ویژه اعضای تشکل‌های مردمی مسابقه کتاب‌خوانی، فیلم کوتاه و وبلاگ‌نویسی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر انجام شده و تلاش می‌کنیم تا از تولیدکنندگان چادر و لباس مذهبی و ارزشی به صورت مادی حمایت کنیم.

وی با اشاره به فراگیر بودن مختصات و ویژگی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: این کار یک احساس مسئولیت همگانی را می‌طلبد تا اقشار مختلف جامعه از آسیب‌ها و خطرات دور شده و بستر یک اصلاح عمومی ایجاد شود.

فریضه امر به معروف بهترین الگوی تربیتی نسل جوان است

به گزارش فارس، فرماندار خلخال نیز در سومین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خلخال گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از اخلاقی، فرهنگی و دینی در تربیت نسل آینده و احیای مؤلفه‌های فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضروری است که ادارات، خانواده‌ها و تک‌تک آحاد جامعه باید نسبت به آن حساس باشند.

ذبیح‌الله عبداللهی افزود: برای این‌که این فریضه قالب مردمی و حالت اجتماعی پیدا کند، ضرورت دارد به دور از هرگونه تندخویی و رفتار مذموم شده باشد تا نتایج نیز مفید و مؤثر به دست آید.

در این جلسه رئیس دادگستری خلخال نیز در سخنانی با تاکید بر سخنان ائمه اطهار (ع) و آیات و روایات متعدد انجام این فریضه را نیاز به توجه همگانی دانست و اظهار داشت: فقط ارگان‌های فرهنگی در این موضوع دخیل نیستند بلکه تلاش و جدیت همگانی ادارات در همسویی با ارگان‌های فرهنگی در جلوگیری از ترویج فرهنگ بی‌بند و باری و حرکت خبیث استکبار جهانی در نظام اسلامی لازم است.

حجت‌الاسلام علیرضا امان‌اللهی در پایان سخنان خود تصریح کرد: رویکرد فرهنگی غرب در بی‌هویت نشان دادن جوانان و جامعه اسلامی ما مشهود است و باید با درک این آسیب جدی در حوزه تربیت اسلامی گام‌های جدی برداشته شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول