اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان سمنان:

ترویج امر به معروف مأموریت اصلی سپاه و بسیج است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل‏محمد(عج) استان سمنان تأکید کرد: ترویج امر به معروف مأموریت اصلی سپاه و بسیج است و باید به خوبی به این وظیفه همگانی پرداخته شود.

ترویج امر به معروف مأموریت اصلی سپاه و بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار علی استادحسینی عصر امروز در جلسه شورای معاونان سپاه استان سمنان اظهار داشت: مأموریت اصلی سپاه و بسیج در برهه کنونی، کماکان اجرای طرح نظام صالحین و ترویج امر به معروف است.

وی تصریح کرد: علاوه بر جذب حداکثری در بسیج و اجرای نظام صالحین باید به کیفیت بخشی گروه‏های تربیتی صالحین نیز توجه کرد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان نیز در این نشست گفت: حمایت و پشتیبانی افراد جامعه از یکدیگر موجب قوام و تعالی جامعه می‏شود.

حجت‏الاسلام جعفر رعایتی افزود: اولویت در پشتیانی افراد جامعه با نزدیکان و اقوام است، چرا که به مصداق "ایتاء ذی‏القربی"، اقوام در یاری‏رسانی اولویت بیشتری دارند.

وی بیان داشت: اگر جامعه بخواهد مدینه فاضله شود، باید اعضای آن و تک تک افراد جامعه نسبت به برقراری عدل در جامعه تلاش کنند.

رعایتی اظهار داشت:‌ افراد جامعه باید هم عدالت‏خواه و هم به دنبال پیاده‏سازی عدالت باشند و عدل در تعریف اسلام به معنای مساوات نیست، بلکه هر کس باید به اندازه زحمت و مسئولیتی که متحمل می‏شود، بهره‏مند شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد جامعه خصوصاً مسئولان باید نسبت به یکدیگر و افراد مستضعف احسان را رعایت کنند، چرا که برخی افراد استعداد محدودی دارند و نمی‏توانند کار بسیاری را متحمل شوند، بنابراین باید به آنها احسان و قدری کمک کرد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان مراحل سقوط انسان را شرکت در فحشا و منکرات دانست و گفت: فحشا آن دسته از گناهانی محسوب می‏شود که مخفی است و انسان به صورت فردی انجام می‏دهد، اما پس از اصرار به گناه، به آن آغشته شده و به انجام آن عادت می‏کند.

رعایتی افزود: منکر گناهی بوده که عقل و شرع آن را نمی‏پسندند و گناهی علنی و آشکار است و هنگامی که انسان در انجام منکرات بی‏پروا شد، گرفتار تجاوز‏گری و بغی می‏شود.

وی تصریح کرد: انسان تجاوزگر حدود الهی را در مجامع عمومی خواهد شکست و نسبت به انجام گناه و محرمات جری شده و عصیان می‏کند.

رعایتی اضافه کرد: انسان باید مراقب باشد و از انجام گناهان هر چند کوچک خود را نگه دارد، چرا که شیطان گام به گام انسان را به ضلالت دعوت می‏کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول