به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ماکان پدرام عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرحهای مهر ماندگار گیلان اظهار کرد: سه پروژه راه و راهآهن مهر ماندگار در گیلان در حال اجراست.
وی تقاطع غیرهمسطح فومن – شفت – سراوان را از پروژههای اجرایی مهر ماندگار گیلان عنوان کرد و افزود: پروژههای راه آستارا – تالش و تالش – پونل در حال اجراست ضمن اینکه قطعه نخست کنارگذر بندر انزلی نیز اجرایی شده است.
پدرام، پروژه راهآهن قزوین – رشت را از طرحهای مهر ماندگار گیلان خواند و تصریح کرد: پروژه راهآهن قزوین – رشت 164 کیلومتر طول دارد.
سرپرست حوزه نظارت و کنترل پروژههای گیلان با اشاره به بهرهبرداری ایستگاه راهآهن رشت و لوشان تا پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: مسیر راهآهن رشت شامل هشت قطعه است.
وی 40 کیلومتر از مسیر راهآهن رشت – قزوین دو خطه و 124 کیلومتر را یک خطه اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه مذکور از سال 1386 آغاز شده است.
پدرام با بیان اینکه 120 کیلومتر از مسیر راهآهن رشت – قزوین برای قطار باری در نظر گرفته شده است، بیان کرد: 160 کیلومتر از مسیر راهآهن رشت – قزوین برای قطار مسافری است و سالانه ظرفیت جابهجایی 3 میلیون و 810 هزار نفر مسافر استانی و 381 هزار نفر مسافر محلی را دارد.
سرپرست حوزه نظارت و کنترل پروژههای گیلان ظرفیت سالانه حمل بار راهآهن رشت – قزوین را 10 میلیون تن ذکر کرد و یادآور شد: 18 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 140 میلیون متر مکعب خاکریزی و 1.5 میلیون متر مکعب بتنریزی برای احداث راهآهن رشت – قزوین انجام شده است.
وی به احداث 48 دهنه تونل در مسیر راهآهن رشت – قزوین اشاره کرد و افزود: 74 دهنه پل با طول 12 کیلومتر در مسیر مذکور احداث شده است.
این مسئول، از احداث پل کابلی با دهنه 100 متر در تقاطع آزادراه و راهآهن رشت – قزوین تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: پروژه راهآهن رشت - قزوین طبق زمانبندی در حال اجراست.
پدرام از احداث 11 ایستگاه در مسیر راهآهن رشت – قزوین خبر داد و اذعان کرد: ایستگاههای لوشان و رشت تا پایان سال جاری به بهرهبرداری میرسند.
سرپرست حوزه نظارت و کنترل پروژههای گیلان هزینه پروژه راهآهن رشت – قزوین را 363 میلیارد تومان تاکنون عنوان کرد و گفت: 150 میلیارد تومان دیگر برای اتمام پروژه مذکور نیاز است.
انتهای پیام/ش20/پ3003