اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

سهم 80 درصدی نیروی انسانی در توسعه کشاورزی اصل است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سهم 80 درصدی نیروی انسانی در توسعه بخش کشاورزی یک اصل انکار‌ناپذیر است که بی‌توجهی به آن می‌تواند پایه‌های این بخش را متزلزل کند.

سهم 80 درصدی نیروی انسانی در توسعه کشاورزی اصل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله حسن عالمی عصر امروز در نشست با کارشناسان و جهاد‌گران بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: ضرورت دارد این ظرفیت 80 درصدی را قدر بدانیم و از این بستر با تکیه بر مدیریت جهادی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی دخیل کردن 80 درصد سهم نیروی انسانی در تولید را در کنار آموزش و تربیت نیروها زمینه‌ساز رفع فقر از جامعه و مستقل کردن افراد کوشای جامعه توصیف کرد و گفت:‌ ثروت پایدار ملی از این طریق به دست می‌آید و چه شایسته مقام معظم رهبری امسال دست روی موضوع تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی گذاشتند که در عجین شدن این مبانی با مدیریت جهادی می‌توان کشورمان را از هر لحاظ بیمه کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در کنار مدیریت نیروی انسانی باید در افزایش بهره‌وری این بخش به شاخص‌ها و عوامل اساسی نظیر آب، خاک و بهره‌گیری از توان مکانیزاسیون توجه داشت تا در یک فرایند رو به رشد بتوان معنا و مفهومی حقیقی از مدیریت جهادی را عرضه کرد.

عالمی یادآور شد: کشور ما یکی از مناطق مستعد در توسعه بخش کشاورزی است به طوری که مقام معظم رهبری نیز بارها جهاد واقعی در این عرصه را عامل ارتقا دهنده توسعه همه جانبه بخش تولید و کشاورزی بیان کردند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از زمین به عنوان گنجینه ارزشمند کار، تلاش و رسیدن به مرز خودکفایی یاد کرد و ادامه داد: تمام مواهب الهی یک نعمت بی‌پایانی است که بشر با استفاده از آنها می‌تواند هم عمران و آبادانی کشور و سرزمینش را انجام دهد و هم ریشه بیکاری و گذران زندگی به بطالت را خشک کند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود با نام بردن از سه عنصر استعداد انسانی، سرمایه‌گذاری و تکنولوژی در تحول و پیشرفت یک جامعه اظهار داشت: از این بین 80 درصد سهم توسعه مربوط به نیروی انسانی، 10 درصد مربوط به سرمایه و مابقی نیز متعلق به بخش تکنولوژی است و از همین رو می‌توان به عظمت و جایگاه نیروی انسانی در توسعه بخش کشاورزی پی‌برد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول