اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

تصویب 22 مصوبه در کارگروه توسعه کشاورزی ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از تصویب 22 مصوبه در یازدهمین کارگروه توسعه کشاورزی ملایر خبر داد.

تصویب 22 مصوبه در کارگروه توسعه کشاورزی ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور عصر امروز در یازدهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه اراضی منابع طبیعی شهرستان در حال استعدادیابی است، اظهار داشت: تاکنون بسیاری از این اراضی استعدادیابی شده است.

وی با بیان اینکه برای تعداد طرح‌های مصوب در 11 کارگروه تشکیل شده تا کنون 262 هکتار از اراضی ملی شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی واگذار شده است، گفت: این تعداد زمینه اشتغال 428 نفر را فراهم کرده است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه تعداد طرح‌های مصوب در 10 جلسه گذشته کارگروه توسعه کشاورزی در ملایر 96 طرح با 81 مصوبه بوده است، افزود: برای این تعداد سرمایه‌گذاری بالغ بر 280 میلیارد ریال و اشتغالزایی 326 نفر مصوب شد.

وی از تصویب 21 طرح دیگر در یازدهمین جلسه کارگروه کشاورزی در ملایر خبر داد و گفت: این تعداد طرح نیز با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد و 750 میلیون ریال برای 21 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

خیریانپور با بیان اینکه در این جلسه علاوه بر طرح‌های مصوب، طرح"شرکت چشمه‌ساران علمدار" در خصوص کاشت بادام دیم نیز به تصویب رسیده است، اظهار داشت: 250 هکتار از اراضی ملی در روستای علمدار برای این طرح اختصاص پیدا کرد که زمینه اشتغال برای 81 نفر را فراهم می‌کند.

وی تعداد طرح‌های مصوب در 11 کارگروه توسعه کشاورزی را 118 مصوبه عنوان کرد.

فرماندار ملایر در ادامه از بررسی 45 طرح تولید گیاهی و دو طرح آبزیان در ملایر خبر داد و گفت: توسعه بخش کشاورزی باید در  همه بخش‌ها از جمله باغبانی، زراعت و... همگون باشد.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز گفت: تعداد متقاضیان ثبت نام شده در استان برای استفاده از تسهیلات کشاورزی 8 هزار و 703 نفر است که از این تعداد یک هزار و 974 نفر مربوط به شهرستان ملایر است.

مرتضی سلطان‌محمدی افزود: از این تعداد 223 نفر ساماندهی شده‌اند که در این راستا ملایر رتبه نخست را در استان دارد.

وی ابراز داشت: از این تعداد، 42 نفر به صورت تعاونی و یک هزار و 181 نفر نیز به صورت انفرادی است و برای یک هزار و 223 نفر نیز مجوز و کارت بیکاری صادر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز گفت: از 7 هزار و 479 هکتار از اراضی ملی که در سطح استان استعدادیابی شده، 2 هزار و 9 هکتار مربوط به ملایر است.

علی‌مروت امیری بیان داشت: از 2 هزار و 9 هکتار اراضی ملی ملایر که تاکنون استعدادیابی شده، یک هزار و 479 هکتار آن دارای آب است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول