اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد

سطح کمی و کیفی ارائه خون ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سطح کیفی و کمی ارائه خون در آذربایجان‌غربی ارتقا یابد.

سطح کمی و کیفی ارائه خون ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نادر قاضی‌پور در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان مستمر خون که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خون انسان هیچ جانشینی ندارد و از جایی که نمی‌توان آن را به طور مصنوعی تهیه کرد، لازم است تا نسبت به فرهنگ‌سازی در زمینه خون‌دهی اقدامات موثرتری انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت این کار خداپسندانه تصریح کرد: با تحقیقات بسیار زیادی که در این زمینه توسط محققان انجام شده انسان تنها منبع خون برای همنوعانش است.

قاضی‌پور افزود: صنعتی‌شدن زندگی انسان‌ها و افزایش تعداد تصادفات رانندگی و همچنین تعداد بیماران نیازمند دریافت خون و پیشرفت‌های علمی که سبب دستیابی به روش‌های درمانی جدید می‌شود، نیاز به خون را در جوامع مختلف بیش از پیش آشکار می‌سازد.

وی تامین خون و فرآورده‌های سالم را مهم‌ترین هدف انتقال خون استان عنوان کرد و گفت: با توجه به این که اهداکنندگان خون نقش اساسی را در رسیدن به این هدف به عهده دارند، افزایش آگاهی افراد و تشویق آن‌ها برای اهدای خون ضروری است.

قاضی‌پور با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد کمبود این ماده حیات‌بخش در استان بودیم، اظهار داشت: امروز شاهد ارتقای استان از نظر شاخص‌های کیفی و کمی خون‌گیری هستیم.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول