اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی

19 بهره‌بردار بخش کشاورزی در اردبیل تجلیل شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته جهاد کشاورزی از 19 بهره‌بردار و کشاورز نمونه استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

19 بهره‌بردار بخش کشاورزی در اردبیل تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که ظهر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت:‌ حمایت از کشاورزان در حقیقت حمایت از تولید است که باید با پرداخت تسهیلات و حمایت همه جانبه از آنها به تحقق شعار امسال که همان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است کمک کرد.

حجت‌الاسلام اکبر اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولویت اول کشور و استان اردبیل توسعه بخش کشاورزی است بدون توجه به این بخش به ویژه زیر‌ساخت‌های آن نمی‌توان به تحقق شعار سال و مطالبه مقام معظم رهبری امیدوار بود.

وی با یادآوری اینکه باید از توانمندی نیروی انسانی آماده به کار و فارغ‌التحصیل دانشگاهی استفاده کرد، گفت: ما باید بیشترین تکیه و تمرکز فعالیت خود را در استفاده از توان و بهره‌وری نیروی انسانی بگذاریم تا بخش کشاورزی بتواند رشد و توسعه واقعی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز از تجهیز و تحت پوشش قرار گرفتن 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری مدرن خبر داد.

عادل عبد ایمانی تصریح کرد: این کار مهم و ارزشمند امسال و با اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه آبی استان محقق می‌شود.

وی از تصویب ده‌ها طرح در کارگروه توسعه بخش کشاورزی و اشتغالزایی استان خبر داد و افزود:‌ طرح‌های مختلفی در زمینه پروار‌بندی بره، گوساله، توسعه باغات، پرورش گاومیش، زنبورداری و پرورش ماهی مصوب شده است که با اجرایی شدن آنها می‌توانیم به سرعت بستر توسعه و رونق اقتصادی را بیشتر از گذشته فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از تولید‌کنندگان سیب‌زمینی، گندم، غلات، شیلات و زنبور‌داری تجلیل شد که به گفته مسئولان از 84 پرونده ارسال شده به دبیر‌خانه منتخبین بخش کشاورزی 41 پرونده در اولویت قرار گرفت که از بین آنها 19 نفر نمونه استانی اعلام شده و یک نفر نیز به عنوان نمونه کشوری شناخته شد.

142 طرح تولیدی و کشاورزی در شهرستان نمین اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نمین اجرای 142 طرح کشاورزی و تولیدی با 40 میلیارد ریال تصویب و برای پرداخت به بانک کشاورزی معرفی شد.

بیشتر طرح‌های تصویبی این جلسه شامل زمینه‌های بهسازی و نوسازی اماکن دامی، پرورش ماهیان آبزی و زنبورداری می‌باشد.

فرماندار شهرستان نمین در این جلسه عزم دولت برای حمایت از بخش کشاورزی در سال جاری را قابل تحسین دانست.

سید تقی در‌یتیم از کشاورزان و تولید‌کنندگان منطقه خواست با استفاده بهتر از فرصت پیش آمده برای رسیدن جامعه به مرز خودکفایی در امر تولیدات کشاورزی و دامی بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول