اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل:

رشد 7 درصدی خونگیری در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل از افزایش 7 درصدی خونگیری در استان اردبیل در یک سال گذشته خبر داد.

رشد 7 درصدی خونگیری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرامرز درگاهی ظهر امروز در همایش تقدیر از اهدا‌کنندگان مستمر خون که به مناسب روز جهانی اهدا‌کنندگان خون در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: همین روند افزایشی را امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم که انتظار می‌رود با مشارکت مردم به عنوان اصلی‌ترین یاری‌گر و دستاویز ما تهیه و فر‌آوری خون سالم را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از حضور مستمر اهدا‌کنندگان خون در تمام فصول سال خاطرنشان کرد: اهدا‌کنندگان مستمر خون در استان اردبیل در یک سال گذشته 30 هزار واحد خونی را اهدا کرده و با این حرکت موثر جان ده‌ها انسان نیازمند را نجات دادند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل با یادآوری اینکه استان اردبیل از واردات خون بی‌نیاز است، گفت: ما هیچ نیازی به وارد کردن خون از استان‌های دیگر کشور نداریم چرا که با حمایت و حضور و مشارکت خوب مردم در فصول مختلف و مناسبت‌های متعدد خون مورد‌نیاز بیماران و بیمارستان‌های درخواست‌کننده را تامین می‌کنیم.

درگاهی یادآور شد: در سال‌های اخیر با افزایش دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف در پایگاه انتقال خون استان زمینه مساعدی برای خونگیری و فرآوری آن به شکل مطلوب و مناسب فراهم آمده و از برخی وابستگی‌ها به صورت جدی رهایی یافته‌ایم.

این مسئول بیان داشت: با خون‌های اهدایی در استان اردبیل توانسته‌ایم تمامی نیاز بیمارستان‌های استان را تامین کنیم.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل از اهداکنندگان مستمر خون به عنوان همکاران پایگاه انتقال خون استان یادکرد و افزود: هم اکنون 70 درصد افرادی که برای اولین بار به اهدای خون اقدام می‌کنند به تشویق اهداکنندگان مستمر اقدام به این کار کرده‌اند.

درگاهی خون و فرآورده‌های خونی در استان اردبیل را با کیفیت اعلام کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 60 هزار فرآورده خونی تهیه و به بیمارستان‌های استان تحویل داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حضور حداقلی بانوان در اهدای خون در استان اردبیل بر اهدای خون از سوی بانوان تاکید کرد.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: ترکیب جنسیتی جمعیت استان تقریبا 50 به 50 است و ما نباید نیمی از جمعیت دارای شرایط اهداکننده خونی غافل باشیم.

درگاهی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حضور بانوان برای اهدای خون در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری پایین است و باید بر جذب حضور بانوان در اهدای خون تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از اهدا‌کنندگان مستمر خون در استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول