اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

نیروی انتظامی با برخی پوشش‌ها و رفتارهای ناهنجار برخورد کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، برخی از رفتارها و پوشش افراد در جامعه را ناهنجار خواند و ابراز کرد: نیروی انتظامی باید با هنجارشکنان برخورد متین و عاقلانه داشته باشد.

نیروی انتظامی با برخی پوشش‌ها و رفتارهای ناهنجار برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری خواستار مجلسی زنده و سالم هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان نباید نظام را تضعیف کنند و مجلس را سکوی پرتاب برای اهداف مادی خود قرار ندهند.

قربانی در ادامه به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: اگر به مسئله کشاورزی توجه شود دیگر نیازی به واردات گندم، برنج و ... به کشور را نداریم.

امام جمعه رشت با تاکید بر احیای مزارع و باغ‌های متروکه استان، خاطرنشان کرد: ابزار، بذر و کود مورد نیاز باید در اختیار کشاورزان گذاشته شود.

وی تولید برنج پر محصول گوهر را از دستاوردهای پژوهشگران در بخش کشاورزی نامید و تصریح کرد: برنج گوهر هشت تن در هکتار محصول می‌دهد.

قربانی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، بیان کرد: برنامه‌های دینی، قرآنی و اعتقادی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

امام جمعه رشت بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: 240 هزار نفر برای استقرار جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و باید از خون شهدا حراست شود.

وی برخی از رفتارها و پوشش افراد در جامعه را ناهنجار خواند و ابراز کرد: نیروی انتظامی باید با هنجارشکنان برخورد متین و عاقلانه داشته باشد.

قربانی با ابراز خرسندی از دستگیری عوامل شهادت دانشمندان هسته‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، اظهار کرد: امیدواریم این افراد زودتر به مجازات قانونی خود برسند.

وی، به حوادث سوریه اشاره کرد و افزود: درگیری‌های سوریه به اوج خود رسیده است و با ورود نیروهای نظامی این کشور تروریست‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند.

خطیب جمعه رشت، از اعزام نیروهای روسیه برای حمایت از سوریه به منطقه خبر داد و گفت: سوریه پایگاه مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی است و ملت‌های مسلمان ایران، لبنان، سوریه، عراق و مردم آزاد دنیا اجازه تجاوز به آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را نمی‌دهند.

وی، وجود حجت الهی در جامعه را سبب رونق زندگی مردم دانست و تصریح کرد: مردم در سایه زندگی حجت الهی رستگار می‌شوند.

قربانی، عقل را از شرایط به‌جا آوردن تکلیف انسان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: عقل برای انسان تکلیف‌آفرین است.

وی با بیان اینکه بسیاری از احکام طبق حکم عقل است، اذعان کرد: خداوند حجت عقل را در مردم قرار داده است اما عقل تحت تاثیر محیط قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه رشت، ایمان قوی الهی در کنترل و هدایت انسان‌ها را موثر خواند و بیان کرد: پیامبران و امامان (ع) حجت‌های خداوند برای انسان‌ها هستند زیرا حقایق را می‌بینند و از کسی تاثیر نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول