اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس یگان حفاظت محیط زیست خبر داد

خسارت 54 میلیون ریالی شکارچیان به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 54 میلیون ریالی شکارچیان متخلف به عرصه‌های محیط زیست این استان خبر داد.

خسارت 54 میلیون ریالی شکارچیان به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جمشید عبدی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محیط‌بانان در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از محیط زیست این استان تلاش می‌کنند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شکار غیرمجاز و علاقه مردم به شکار یکی از معضلات فرهنگی در این استان است که نیازمند کار رسانه‌ای به کمک اهالی فرهنگ و رسانه هستیم تا این وضعیت بهبود پیدا کند.

عبدی‌پور افزود:‌ محیط‌بانان در شرایط سخت کاری با عشق و علاقه عرصه را بر متخلفین تنگ می‌کنند به گونه‌ای که دستگیری 70 متخلف در ابتدای سال جاری نمونه‌ای از این تلاش‌ها است.

این مسئول حفاظت از محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد آمار تخلف‌های این متخلفین را 61 تخلف اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آمار و عملکرد محیط‌بانان به لحاظ اهمیت آن در هر دو ماه بررسی می‌شود، گفت: در مدت ابتدای سال جاری 23 قبضه سلاح از شکارچیان کشف شده است.

عبدی‌پور با تشریح تعداد 61 مورد تخلف شکارچیان در این استان ادامه داد: در 9 مورد متخلفین در حال شروع و اقدام به شکار دستگیر شدند و در سه مورد نیز تحلیف غیرمجاز دام صورت گرفته است.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد سایر تخلفات صورت گرفته در دامنه‌ها و عرصه‌های محیط زیست منحصر به فرد این استان را صید شکار دانست و تصریح کرد: صید هزار و  116 قطعه ماهی از مهم‌ترین تخلفات شکارچیان غیرمجاز بوده است.

عبدی‌پور خاطرنشان کرد: شکار کله بز و میش و گونه‌های شاخص حیات وحش تاکنون صورت نگرفته که امید است با تلاش محیط‌بانان، اقدامات مدیریتی و کمک رسانه‌ها به اصلاح این فرهنگ هیچ وقت شاهد شکار غیرمجاز این گونه‌ها نباشیم.

وی اضافه کرد: متخلفین همچنین 22 قطعه کبک و 12 قطعه تیهو را شکار کردند.

عبدی‌پور خسارت این شکارها را بالغ بر 54 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:‌ اگر این فرهنگ اصلاح شود به جای خسارت به محیط زیست می‌توانیم روز به روز برای تقویت محیط زیست این استان که ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، گام‌های مؤثری برداریم.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: افزایش انگیزه محیط‌بانان همواره در دستور کار این مدیریت بوده به گونه‌ای که با همکاری و دید مثبت مدیرکل محیط زیست این استان در کشور به لحاظ پرداخت حقوق و مزایای محیط‌بانان اول شدیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول