اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور روحانیون سپاه عاشورا:

پویایی دین در گروی امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: مسئول امور روحانیون سپاه عاشورا، پویایی دین را در گروی امر به معروف و نهی از منکر دانست.

پویایی دین در گروی امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری از تبریز، حجت‌الاسلام علی سرایی بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان و آمران معروف این شهرستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر رسالت عظیمی است که اگر قرار باشد اوامر الهی در یک جامعه پیاده شود باید ابتدا این رسالت را در جامعه احیا کرد.

وی گفت: برای ترویج بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید مصادیق این فریضه در جامعه شناسایی شده و نسبت به اولویت‌بندی آن اقدام کرد.

مسئول امور روحانیون سپاه عاشورا تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی یکی از ضرورت‌ها و واجبات الهی محسوب می‌شود؛ ضمن آنکه باید اعلام کرد قیام امام حسین(ع) به‌دلیل احیا و پایداری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی رخ داد.

وی گفت: جامعه بدون توجه به امر به معروف و نهی از منکر پویا نخواهد بود زیرا جامعه‌ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیا نشود، از رحمت خداوند دور می‌شود از این‌رو احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه‌های مهم اسلامی است.

مسئول امور روحانیون سپاه عاشورا تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر باید به همه معروف‌ها و منکرها توجه شود و علاوه بر رعایت ضوابط شرعی، فرهنگ عمیق این فریضه در نسل جوان و جامعه ترویج شود.

وی گفت: ایران اسلامی دارای تمدن، فرهنگ و ارزش‌های متعالی است که باید با منطق همگانی در حفظ آن کوشید.

مسئول امور روحانیون سپاه عاشورا تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود جایی برای ارتکاب گناه یا تخلف در جامعه نمی‌ماند و قبل از اینکه با عاملان منکر برخورد قضایی شود، رفتار آنها اصلاح شده و برای ارتکاب گناه احساس ناامنی خواهند داشت.

سرایی گفت: هدف اصلی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر برپایی واجبات است که در سایه دعوت به اسلام با کمک برگرداندن حقوق از دست رفته ممکن می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود به برکت مشارکت‌های مردمی در ریشه‌کنی مظاهر فساد و آسیب‌های اخلاقی اقداماتی موثر انجام شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول