اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام دادگستری خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 4 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام دادگستری خراسان جنوبی از افزایش چهار درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد.

افزایش 4 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا صیفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه، به عملکرد این مجموعه در سال 90 اشاره کرد و افزود: کل پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی استان در سال گذشته 21 هزار و 443 پرونده بوده است.

وی از ورود 23 هزار و 479 پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد پرونده نسبت به سال 89 کاهش 3.5 درصدی را نشان می‌دهد.

قائم‌مقام دادگستری خراسان جنوبی از کاهش سه درصدی تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه انقلاب خبر داد و افزود: در مجموع 5 هزار و 560 پرونده در سال گذشته به این مجموعه ارجاع شده است.

صیفی از افزایش 9 درصدی ورود پرونده‌ها به دادگاه تجدید‌نظر خبر داد و گفت: در سال گذشته 3 هزار و 437 پرونده به دادگاه تجدید‌نظر ارجاع شده است.

*کاهش 43 درصدی پرونده‌های قتل عمد در خراسان جنوبی

وی از کاهش 43 درصدی پرونده‌های قتل عمد در استان در سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته چهار پرونده در این ارتباط به مراجع قضایی ارجاع شد که تاکنون سه نفر از محکومان قصاص شدند و یک پرونده در دست پیگیری است که به زودی حکم آن صادر می‌شود.

قائم‌مقام دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته 84 پرونده با رشد یک درصدی به دادگاه کیفری سه شهرستان بیرجند، قاین و فردوس ارجاع شده است.

صیفی به میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در استان اشاره کرد و افزود: در استان این زمان 39 روز بوده در حالی که میانگین کشوری این زمان 114 روز محاسبه شده است.

وی ادامه داد:‌ همچنین میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در استان 22 روز و در میانگین کشوری 70 روز است.

*اطاله دادرسی در مراجع قضایی خراسان جنوبی وجود ندارد

قائم‌مقام دادگستری خراسان جنوبی افزود:‌ آمار نشان می‌دهد که چیزی به عنوان اطاله دادرسی در مراجع قضایی استان ما وجود ندارد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول