اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار چالوس خبر داد

راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری در چالوس

خبرگزاری فارس: شهردار چالوس از راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری چالوس با همکاری نظام مهندسی این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، عباس ندرلو ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای کانون و نظام مهندسی چالوس که با هدف ایجاد تعامل و همفکری در راستای ساختار توسعه این شهر گردشگری برگزار شد با اشاره به اینکه شهر موجودی زنده است و نیاز به رسیدگی دارد، بیان کرد: پیش از این زحمات زیادی برای شهر کشیده شده اما برخی از پروژه‌ها عقیم مانده‌‌اند که باید علت‌ها را پیگیری کرد.

وی اظهار داشت: باید شاخصه‌های شهری اعم از فرصت‌ها، تهدیدها و قدرت‌ها را شناسایی کرد و در این راه جامعه مهندسان شهر می‌توانند در شناسایی نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت یاری‌رسان ما باشند.

ندرلو ادامه داد: شهرداری از محل عوارض اداره می‌شود مگر اینکه از طریق بودجه‌های ملی و استانی به توان پروژه‌هایی تعریف و در اختیارمان قرار گیرد، بنابراین اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف عالیه‌مان که همان داشتن شهری ایده‌آل و مطلوب است، یاری برساند.

وی تصریح کرد: چالوس شهری توریستی و گردشگری است و باید فضا را به نوعی تعریف کنیم که شهروندان از آن سود برده و از راه انبوه‌سازی ارتزاق کنند.

شهردار چالوس بیان کرد: این شهر، گردشگری را به عنوان بهترین صنعت در اختیار دارد و باید از این نعمت الهی بهترین بهره را برد.

وی با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه‌های ملی مردم ابراز گلایه دارند، گفت: اگر این پروژه‌ها برای مردم بازگو و محسنات آن تعریف شود، می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت و در این راه مهندسان شهر می‌توانند یاری‌رسان ما باشند.

شهردار چالوس با تاکید بر اینکه باید طرح تفصیلی را جامع و افق دید شهر را 20 ‌ساله تعریف کنیم، اظهار داشت: در همین راستا معتقدم ایجاد دفتر الکترونیکی می‌تواند منافع شهری را با جامعه مهندسی گره‌زده و این راه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

وی اذعان کرد: اگر ارتباط خوبی بین مهندسان و مردم برقرار باشد مردم مقررات و ضوابط را راحت‌تر می‌پذیرند.

شهردار چالوس با اشاره به احداث دوربرگردان‌های مرکز شهر گفت: این طرح توسط مشاور ترافیکی ارائه و پس از تصویب به صورت تخصصی اجرا شده و امروز می‌بینیم بنا به گزارش رئیس راهور مسافرت‌های شهری در این محور کم شده است.

وی یادآور شد: در همین رابطه در نظر داریم در بلوارها نیز دوربرگردان‌هایی را به صورت مهندسی و مطالعه شده ایجاد کنیم.

ندرلو با تاکید بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی و صدور کارت‌های شناسایی و درجه‌بندی شده، اظهار داشت: اگر شهروندی ناراضی باشد نشان می‌دهد نتوانستیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و این یک تهدید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مکانیزه شدن خدمات شهری به عنوان یکی دیگر از ضرورت‌های این شهر گردشگری تصریح کرد: با این همه منابع آبی نباید با ماشین‌آلات آبرسانی به فضای سبز را داشته باشیم، باید با استفاده از منابع آبی موجود به ویژه رودخانه‌های شهر فضای سبز شهری را به صورت مکانیزه تنظیف و آبیاری کنیم.

ندرلو با بیان اینکه مکانیکی کردن شهر گام مهمی برای توسعه است، اضافه کرد: ایجاد دفتار الکترونیکی در شهرهایی چون تهران نتایج خوبی به همراه داشته و ما نیز در این رابطه آمادگی اعزام نمایندگان مهندسان به این شهر و بازدید از این دفاتر را داریم تا به توان با بهره‌گیری از تجربه‌ها، آنها این طرح را در شهر چالوس اجرایی کرد.

شهردار چالوس افزود: یکی دیگر از پیشنهادات ما تشکیل اتاق فکر است تا بتوانیم در بحث زیرساخت‌های شهری از نظرات و برنامه‌های نخبگان شهر استفاده لازم را ببریم.

ندرلو با بیان اینکه امکانات و ابزار موجود برای تشکیل دفتر الکترونیک را مهیاست، گفت: ایجاد آرشیو نگهداری مطالعات شهرداری به صورت الکترونیکی از دیگر برنامه‌ها است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه می‌خواهیم چالوس را به عنوان شهری نمونه در سواحل خزر معرفی کنیم، گفت: در این راه همراهی رسانه‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول