اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

خدمات قضایی در کرمان الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ارائه خدمات الکترونیکی قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مراجعه به دادگستری از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

خدمات قضایی در کرمان الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته قوه قضاییه موفقیت‌های خود در دستگاه قضایی استان کرمان را به مردم ارائه می‌دهیم.

کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی عامل بروز ناهنجاری‌ها

وی ابراز داشت: سرلوحه برنامه‌ها و گفتمان‌های دادگستری کرمان طی سال جاری تمرکز بر امر پیشگیری از وقوع جرم و اختلاف است.

توکلی تصریح کرد: اگر بتوانیم اداره‌ها، نهادها و مراکز را بسیج کنیم تا اختلافات، جرائم، منازعات و دعاوی را کاهش دهیم، جامعه به آرامش می‌رسد.

وی با بیان اینکه کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی و صفات انسانی در جامعه عامل بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها است، عنوان کرد: اگر مردم به حق خود قانع باشند در روابط اجتماعی صداقت و شفافیت را ملاک عمل قرار دهند، فضای جامعه به گونه دیگری است.

سلامت نظام اداری به نظارت و تذکر بستگی دارد

این مقام قضایی افزود: تجربه ما در رسیدگی به پرونده‌ها این موضوع را نشان می‌دهد که نبود صداقت و شفافیت عامل بروز و تشکیل بسیاری از پرونده‌ها شده است.

توکلی با اشاره به اینکه نقد و انتقاد به صورت ابزار تخریبی در آمده است، بیان داشت: نقد همیشه تلخ و گزنده است، زیرا رفتار و عمل افراد را آسیب‌شناسی می‌کند.

وی تصریح کرد: مدیران باید افراد چاپلوس را از اطراف خود دور کنند، از افراد منتقد و غیر چاپلوس حمایت کنند و افراد منتقد را برای خود حفظ کنند، زیرا افراد منتقد همیشه دنبال کاستی‌ها هستند.

توکلی اذعان داشت: بیشترین نقدها به سوی مدیران است، زیرا مدیران پیشگام خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید نسبت به نیروهای خود حساس باشند و بر عملکرد آنها نظارت داشته باشند، افزود: سلامت نظام اداری به نظارت و تذکر بستگی دارد.

عرفان‌های کاذب مانند خوره به جان اعتقادات مردم افتاده‌اند

توکلی با هشدار نسبت به رواج عرفان‌های کاذب در جامعه اذعان داشت: امروز عده‌ای با عنوان عرفان، آرامش و معنویت مانند خوره و کرم به جان اعتقادات و اخلاق مردم به ویژه نسل جوان افتاده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: افراد عقده‌ای دارای کمبودهای روحی برای تأمین منافع مادی و جنسی خود عده‌ای را با عنوان آشنایی با خدا و ایجاد آرامش دور خود جمع می‌کنند و عرفان‌های کاذب را ترویج می‌دهند.

توکلی با تأکید بر اینکه عرفان‌های کاذب در حال ترویج است، گفت: رسانه‌ها باید به این مهم بپردازند، زیرا این امر بسیاری از خانواده‌ها را متلاشی کرده و موجب اختلاف بین فرزندان و والدین شده است.

خدمات قضایی در کرمان الکترونیکی می‌شود

وی ارائه خدمات الکترونیکی قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مراجعه به دادگستری از طریق فضای مجازی را از جمله اقدامات دادگستری کرمان طی سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

توکلی با بیان اینکه امضای دیجیتالی در ارائه خدمات الکترونیکی قضایی نقش مهمی دارد، ابراز داشت: مردم باید برای کسب امضای دیجیتالی اقدام کنند.

وی با اشاره به میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری استان کرمان طی ماه‌های نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه افزود: پرونده‌های کیفری در دادسراهای عمومی و انقلاب 50 درصد و پرونده‌های حقوقی 30 درصد افزایش یافته است.

توسعه آموزش عالی، پرونده‌ساز است

این مسئول گفت: ما وارث نقاط منفی خدمات دستگاه‌های دیگر هستیم، زیرا به عنوان مثال احداث خانه‌های مسکن مهر و تولید هزاران خودرو در کشور موجب تشکیل پرونده‌های بسیاری در دادگستری می‌شود.

توکلی با بیان اینکه توسعه آموزش عالی در بعضی از بخش‌ها پرونده‌ساز است، اذعان داشت: دانشجویی که دارای مسائل اخلاقی کم‌رنگی است، زمانی که بدون پدر و مادر به شهر دیگری می‌رود، خطاهایی انجام می‌دهد که موجب تشکیل پرونده در دستگاه قضا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما تاوان بعضی خدمات دولت‌مردان را می‌دهیم، ابراز داشت: انتظار ما این است که دولت‌مردان در قبال خدمات به مردم ما را هم کمک کنند و امکانات و تجهیزات را افزایش دهند تا در فضای آرام‌تری به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

کمبود شدید قاضی در کرمان

توکلی از انجام اقدامات وضعی و پیشگیرانه در زمینه سرقت خبر داد و عنوان کرد: عدم همکاری مردم و اعتیاد در بخش سرقت‌ها حرف اساسی را می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: 230 قاضی در 185 شعبه دادگاه کرمان مشغول به فعالیت هستیم که به شدت با کمبود قاضی مواجه هستیم.

توکلی درباره مجازات‌های جایگزین بیان داشت: این مجازات‌ها رویکرد جدیدی در قوه قضاییه است و قاضی با توجه به اوضاع و احوال شخص مرتکب جرم می‌تواند، مجازات را به گونه‌ای در نظر بگیرد که حالت بازدارندگی داشته باشد تا وی را در ارتکاب جرم جسورتر نکند.

وی ابراز داشت: در کرمان این نوع مجازات برای نوجوانان مرتکب جرم اتخاذ و اعمال شده است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

سرباند شیشه اعدام می‌شود

توکلی در مورد دستگیری سرباند شیشه در کرمان گفت: بخشی از عوامل این باند در تهران هستند و ما به شدت دنبال تسریع در صدور حکم هستیم.

وی افزود: مجازات این فرد اعدام است و پرونده خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

کوهبنان و راور کم‌ترین تعداد پرونده‌های قضایی را دارند

توکلی با اشاره به اینکه طلاق‌های توافقی ویژه استان کرمان نیست، ابراز داشت: معافیت فرزند از خدمت سربازی، استفاده از خدمات نهادهای حمایتی و خروج از کشور از مهم‌ترین علت‌های طلاق‌های توافقی به شمار می‌رود که به علت خلاءهای قانونی در مقررات کشور بروز می‌کند.

وی از انجام مصاحبه‌های خبری، حضور در مساجد، برگزاری همایش‌ها، برگزاری جشن سوم شعبان با حضور خانواده قوه قضاییه در کرمان و برگزاری برنامه‌های ورزشی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های هفته قوه قضاییه در این استان نام برد.

توکلی ابراز داشت: کوهبنان و راور کم‌ترین تعداد پرونده‌ها را در استان کرمان دارند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول