اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین:

ارتقای شبکه بهداشت مستلزم مدیریت علمی است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: برای ارتقای عملکرد شبکه‌های بهداشتی و درمانی ضروری است، اصول مدیریت علمی شامل اهداف و برنامه‌ریزی، ساماندهی، کنترل و نظارت، ارتباطات و عملکرد به نحو صحیح و دقیق عملیاتی شود.

ارتقای شبکه بهداشت مستلزم مدیریت علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین ابوالفضل خمسه در جمع مدیر، معاونان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با اشاره به شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار کرد: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی مستلزم جسم و روح سالم است و در این میان وظیفه نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان بیش از پیش سنگین است.

 

خدمات بهداشتی درمانی جزو نیازهای اساسی جامعه است

وی با اشاره به دو اصل 29 و 43 قانون اساسی مرتبط با تأمین خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت‌های پزشکی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و تأکید به آن در قانون باید تلاش شود تا عموم مردم از نظر مادی برای تأمین نیازهای خدماتی و بهداشتی خود که جزو نیازهای اساسی جامعه است با مشکل مواجه نباشند.

 

شاخص سلامت در کشور ارتقا یافته است

خمسه با بیان اینکه از دهه 60 به بعد نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور با هدف بهداشت برای همه شکل گرفت، خاطرنشان کرد: حدود 27 سال از شکل‌گیری شبکه‌های بهداشتی می‌گذرد و در این مدت وضعیت شاخص سلامت در کشور ارتقا یافته به نحوی که سازمان بهداشت جهانی، ایران را برای دیگر کشورها الگو قرار داده است.

وی همچنین کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی، بالا رفتن اُمید به زندگی در جامعه، کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان و حذف بیماری‌های فلج اطفال را از جمله مهم‌ترین موفقیت‌های نظام شبکه‌های بهداشتی کشور عنوان کرد.

این مسئول افزود: کاهش میزان پایش بیماری‌های دیابت و فشار خون توسط مراکز بهداشتی و افزایش مبتلایان به این بیماری‌ها به عنوان چالش و یک هشدار جدی برای حوزه درمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول