اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بازرسی قزوین عنوان کرد

پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم وظیفه مهم حوزه سلامت

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: از وظایف مهم حوزه سلامت پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم است.

پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم وظیفه مهم حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را هدف غائی هر نظام سلامت دانست و اظهار کرد: ارتقای امید به زندگی سالم، پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم، کاهش نابرابری بین گروه‌های مرفه و مستمندان جامعه و محافظت مالی در برابر هزینه‌های بیماری که از آنها به عنوان ریزه کاری‌های حوزه سلامت نام برده می‌شود از دیگر وظایف و مسئولیت‌های نظام سلامت است.

خمسه تصریح کرد: تغییر سیمای بیماری‌ها و هرم سنی و نیز الگوی شهرنشینی نیاز شدیدی را به تحول در نظام سلامت برای ارائه خدمت تولید کرده است.

وی افزود: این تغییرات موجب تغییر در نیاز و تقاضای مردم در زمینه مسائل مربوط به سلامت شده است که باید به طور کامل به آنها پرداخته شود. 

آثار فعالیت‌های مراکز بهداشتی به خوبی از حوزه درمان قابل رصد است

معاون اداره کل بازرسی استان قزوین با تأکید بر امر پیشگیری و اولویت داشتن آن بر درمان یادآور شد: نتایج و آثار فعالیت‌های مراکز بهداشتی همانند یک اتاق شیشه‌ای است که به خوبی از حوزه درمان قابل رصد و مشاهده است، بر همین اساس افزایش آمار بیماران خاص در مراکز درمانی بیانگر پایش ضعیف مراکز مذکور در شبکه‌های بهداشتی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی کشور و هزینه بالای احداث و تجهیز بیمارستان‌ها، جلوگیری از اتلاف نیروی انسانی متخصص و پوشش وسیع خدمات بهداشتی و درمانی در سطح جامعه، باید تلاش برنامه‌ریزان و مدیران در راستای استفاده حداکثری از امکانات موجود در قالب نظام شبکه بهداشتی و درمانی باشد.

وی توضیح داد: در این صورت می‌توان بر اساس نتایج به دست آمده علاوه بر شناخت درست آسیب‌ها، مشخص کردن اولویت‌ها و برنامه‌ریزی مطلوب و مؤثر الگویی را ارائه داد که برای شبکه‌های بهداشتی حداکثر بازدهی و اثر بخشی را به همراه داشته باشد.

ثبت اطلاعات در مراکز بهداشتی باید به صورت مکانیزه باشد

خمسه در خاتمه گفت: تغییر نظام ثبت اطلاعات در مراکز بهداشتی از روش دستی و سنتی به صورت مکانیزه امری ضروری است زیرا آسیب عمده عدم استفاده از تکنولوژی و فن‌آوری، نداشتن اطلاعات به روز و تجزیه و تحلیل آن است.

حمید برودتی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته، اظهار کرد: حضور کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی کل کشور در سطح دستگاه‌های اجرایی یک فرصت بسیار ارزشمند است و ما تلاش می‌کنیم تا با تعامل و همکاری‌های سازنده زمینه رفع نواقص و مشکلات احتمالی و همچنین تأیید نقاط قوت و توانمندی‌های مجموعه را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول