اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی خبر داد

اختصاص 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی از اختصاص 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود 4 درصد برای توسعه صنایع‌دستی خبر داد.

اختصاص 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسن صالحی‌مرام در آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم در تبریز از صنایع‌دستی به‌عنوان راهکاری برای حل مشکل بیکاری نام برد و اظهار کرد: پایداری شغل در عرصه صنایع‌دستی به میزان طول عمر انسان‌هاست و با هزینه‌هایی حدود 2 تا 3 میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد.

*رتبه نخست تنوع صنایع‌دستی جهان را داریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  ایران با 362 عنوان صنایع‌دستی رتبه نخست جهان را از نظر تنوع دارد، افزود: 116 اثر از آثار هنرمندان کشور نشان مرغوبیت یونسکو را دریافت کرده‌اند.

صالحی‌مرام اظهار کرد: افتخار دولت جمهوری اسلامی این است که آموزش صنایع‌دستی رایگان بوده و امکان فراگیری آن برای عموم میسر است.

*صنایع‌دستی خصوصی‌ترین بخش در اقتصاد

وی ادامه داد: خصوصی‌ترین بخش موجود در اقتصاد کشور صنایع‌دستی بوده که از سال‌های دیرین تمام اجزای آن در دست مردم بوده است.

صالحی‌مرام همچنین از ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی به منظور آشتی دادن خانواده‌های ایرانی با صنایع‌دستی در سراسر کشور خبر داد.

 

 

*تسهیلات 7.5 میلیاردی برای سرمایه‌گذاران صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی از ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای ایجاد بازارچه‌ صنایع‌دستی خبر داد و گفت: بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان برای ایجاد 60 بازارچه در نظر گرفته شده است.

صالحی‌مرام گفت: در سال 85 در سفرهای استانی هیئت دولت، 6 استان کشور مصوبه ایجاد بازارچه صنایع‌دستی را گرفتند و مابقی استان‌ها نیز در سال 86 این مصوبه را دریافت کردند؛ بنابراین مقرر شد که 60 بازارچه دائمی صنایع‌دستی در کشور ایجاد و زیرساخت‌های لازم توسط استانداری‌های کل کشور تامین شود.

وی گفت: طرح‌های مطالعاتی به پایان رسیده و با توجه به تخصیص تسهیلات فنی و اعتباری برای ایجاد بازارچه‌ها، سرمایه‌گذاران داوطلب می‌توانند با مراجعه به معاونت سرمایه‌گذاری هر استان برای دریافت تسهیلات، مدارک مربوطه را تکمیل و بازارچه مورد نظر را تاسیس کنند.

صالحی مرام گفت: اعتبار لازم برای ایجاد این بازارچه‌ها در اواخر سال 90 ابلاغ شده که امسال پرداخت می‌شود.

 

 

*ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی ایران در خارج از کشور

صالحی‌مرام اظهار کرد: در راستای معرفی صنایع‌دستی کشور در خارج از مرزها بیش از 50 نمایشگاه و گالری دائمی در کشورهای هدف ایجاد خواهیم کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور رونق مصرف تولیدات داخلی را نیازمند تبلیغات دانست و گفت: برای خارج کردن صنایع‌دستی از فهرست اشیای تزئینی‌ و ورود آن در حوزه کاربردی، توجه نخبگان اجتماعی و هنری به این صنعت ضروری است.

وی ادامه داد: نهادهای آموزشی و تربیتی و رسانه‌های جمعی در تعمیق فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی صنایع‌دستی و حمایت از‌ سرمایه ارزشمند ایرانی رسالت سنگینی برعهده دارند و صدا و سیما باید در این امر پیشگام باشد.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم با حضور 300 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 31 استان و هفت کشور تا پنجم تیرماه جاری از ساعت 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر است.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول