اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی هرات افغانستان خواستار شد

راه‌اندازی خط تولید تراکتور در افغانستان توسط تبریز

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی هرات افغانستان خواستار راه‌اندازی خط مونتاژ تولید تراکتور و فرش ماشینی توسط تبریز در این کشور شد.

راه‌اندازی خط تولید تراکتور در افغانستان توسط تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسد خطیبی در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی در کاخ استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: افغانستان علاقه‌مند است از دانش، تجربیات و صنعت تراکتورسازی ایران (تبریز) برای ایجاد خط مونتاژ تراکتور در این کشور استفاده کند.

وی به همبستگی دیرینه دو ملت ایران و افغانستان اشاره و اظهار کرد: نیازمند همدلی و همکاری ایران برای بازیابی توانایی‌های خود هستیم.

خطیبی با بیان اینکه کشورش به‌دنبال همکاری با کشورهای مسلمان و دوست است، تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای مختلفی در افغانستان در حال سرمایه‌گذاری هستند و حیف است که تبریز از این فرصت استفاده نکند.

رئیس اتاق بازرگانی هرات که به همراه استاندار استان هرات افغانستان به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی ابریشم به تبریز سفر کرده است، علاقه‌مندی خود را برای راه‌اندازی واحد تولید فرش ماشینی در هرات با همکاری تبریز اعلام کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با اشاره به پیوندها و مشترکات عاطفی و مذهبی دو کشور ایران و افغانستان، اظهار کرد: افزایش رفاه مردم دو کشور از اهداف اصلی توسعه روابط اقتصادی و تجاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی توسعه روابط با کشورهای واقع در مسیر راه ابریشم را از رویکردهای روابط خارجی استان اعلام کرد و گفت: هر چند روابط آذربایجان‌شرقی با افغانستان در حد قابل ملاحظه‌ای نیست، اما سومین اجلاس راه ابریشم فرصتی برای توسعه همکاری است.

هرات مرکز ولایت (استان) هرات در غرب افغانستان است. این شهر پس از کابل، سومین شهر پرجمعیت افغانستان محسوب می‏شود.

هرات قطب صنعتی و از مهم‌ترین کانون‌های فرهنگی هنری افغانستان به ‌شمار می‌آید.

هرات یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای افغانستان است و همراه با کابل، مزار شریف و قندهار یکی از چهار شهر بزرگ افغانستان به‌شمار می‌آید.

هرات به‌علت داشتن مرز مشترک با دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان و دارا بودن دو بندر مهم اسلام قلعه در غرب و تورغندی (سیاه تپه) در شمال به مرکز اصلی تجارت و کسب و کار افغانستان تبدیل شده‌ است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول