اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی:

پزشک خانواده هزینه‌های درمانی خانوارها را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تاکید کرد: با اجرای طرح ملی پزشک خانواده هزینه‌های درمانی خانوارها دست کم به نصف کاهش می‌یابد.

پزشک خانواده هزینه‌های درمانی خانوارها را کاهش می‌دهد

نادر نیک‌پرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه  طبق تکلیف قانون برنامه چهارم باید هزینه‌های درمانی که از جیب مردم پرداخت شده به 30 درصد کاهش یابد، گفت:این در حالی بوده که همچنان نیمی از هزینه‌های درمانی را مردم تأمین می‌کنند.

وی یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح ملی پزشک خانواده را کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار کرد: اجرای این طرح در سه شهر استان شامل بجنورد، اسفراین و شیروان به عنوان شهرهای پرجمعیت استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ویژگی‌های طرح پزشک خانواده را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اجرای این طرح هر 2 هزار و 500 نفر از جمعیت مناطق شهری زیر نظر یک پزشک دارای پرونده پزشکی الکترونیکی اداره خواهند شد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در طرح پزشک خانواده شهری تمام خدمات پزشکی و دارویی در مراجعه بیماران به پزشک عمومی رایگان است.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح مراجعه به پزشک متخصص با ارجاع پزشک خانواده صورت می‌گیرد و بخش عمده‌ای از هزینه پزشک متخصص برای بیماران رایگان می‌باشد.

نیک پرست با بیان اینکه تاکنون نشست‌های ستاد اجرایی طرح ملی پزشک خانواده در این استان به اجرا در آمده است، ادامه داد: بر همین اساس کار فراخوان برای جذب پزشک، ماماها و پرستاران برای شرکت در این طرح از هفته گذشته آغاز و تا 10 تیر امسال ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده از 10 تیرماه تا پایان تیر از تمام خانواده‌ها برای قرار گرفتن در برنامه پزشک خانواده با اخذ مدارک در مراکزی که تعیین می‌شود، ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

نیک پرست با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد امسال از خانواده‌ها با ویزیت و معاینه پذیرش می‌شود، گفت: هفته دولت امسال رسماً طرح ملی پزشک خانواده در خراسان‌شمالی اجرایی و ساکنان سه شهر پرجمعیت استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول