اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مطالعات اوقات فراغت خراسان‌رضوی:

الگوی شیوه گذران اوقات فراغت باید اصلاح شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مطالعات اوقات فراغت خراسان‌رضوی گفت: اصلاح الگوی شیوه گذران اوقات فراغت از جمله اهداف برنامه جامع این طرح در استان است.

الگوی شیوه گذران اوقات فراغت باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، جلیل معماریانی با اشاره به احساس ایجاد شده در جامعه به ضرورت اصلاح و ساماندهی اوقات فراغت، ‌اظهار داشت: بر این اساس برنامه‌ریزی و طراحی اوقات فراغت با قالبی متفاوت و براساس نیاز روز در استان تاکید شده است.

رئیس دفتر مطالعات اوقات فراغت خراسان‌رضوی، با اشاره به این موضوع، افزود: با توجه به اینکه اوقات فراغت فقط مخصوص زمان تعطیلات نیست و به تمامی طول سال افراد تعلق دارد، تعریف اصلاح الگوی شیوه گذران اوقات فراغت امری ضروری است.

وی برنامه‌ریزی در حوزه فراغت را طرحی ملی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه، ‌شاخص‌های مختلفی برای تولید برنامه در حوزه اوقات فراغت وجود دارد، توجه به مؤلفه‌های الگوسازی و اصلاح در این حوزه امری مهم به نظر می‌رسد، اما باید توجه کرد که این شاخص‌ها با در نظر گرفتن اهداف کلی برنامه ملی اوقات فراغت طراحی و تدوین شود.

معماریانی با بیان اینکه متاسفانه هنوز زیرساخت‌های مفهومی اوقات فراغت در سیستم‌های دولتی فراهم نشده است، اظهار کرد: طی 6 ماهه گذشته اسناد و چشم‌اندازهای طرح اوقات فراغت را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم نقشه کلی برای دسترسی به راهکارهای مناسب به منظور ترسیم برنامه‌ای مشخص وجود ندارد.

وی از شناسایی 46 چالش در حوزه اوقات فراغت استان توسط این دفتر خبر داد و گفت: پیدا کردن حلقه‌های مفقوده در حوزه اوقات فراغت و هم‌چنین توزیع اندیشه‌ای نو در این حوزه از جمله موارد شناسایی شده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول